Amplă campanie de promovare a turismului britanic
Organizatorii campaniei şi-au propus ca, în următorii patru ani, mesajul transmis să fie recepţionat de cel puţin 90 de milioane de oameni.
Articol de Dan Vasiliu, corespondent RRA în Marea Britanie, 10 Februarie 2012, 15:03
Guvernul de la Londra a lansat o amplă campanie, care are scopul de a le atrage atenţia turiştilor străini asupra locurilor care pot fi vizitate sau a activităţilor care pot fi făcute în Marea Britanie.
Autorităţile au admis însă că această campanie, care este cea mai mare din istoria turistică a ţării, costând circa 125 de milioane de lire sterline, este, totodată, şi una destul de agresivă.
Spre exemplu, la Paris, în faţa Muzeului Luvru urmează să fie montat un afiş cu mesajul "Cultura este Marea Britanie" şi care va preciza că la Londra, muzeele pot fi vizitate gratuit.
De asemenea, la New York, metrourile vor fi redecorate în culorile steagului britanic, acelaşi lucru urmând să se întâmple şi cu sute de taxiuri din New Delhi.
Organizatorii campaniei şi-au propus ca, în următorii patru ani, mesajul transmis să fie recepţionat de cel puţin 90 de milioane de oameni şi să contribuie la majorarea numărului de turişti.
"Programul îşi propune să atragă 4 milioane de noi vizitatori în Marea Britanie şi să genereze venituri suplimentare de circa 2 miliarde de lire sterline", spune preşedintele Organizaţiei Visit Britain, Christopher Rodrigues.
"În 2010, am ocupat locul 6 într-un clasament al numărului de turişti care au vizitat ţară şi locul 7 în topul încasărilor, dar scopul nostru este să continuăm să urcăm în aceste clasamente", a adăugat acesta.
Campania ar putea îndepărta vizitatorii tradiţionali
Există, însă, voci care susţin că momentul ales pentru lansarea acestui program a fost unul greşit, deoarece turismul ar fi beneficiat oricum de o campanie de imagine oferită de organizarea Jocurilor Olimpice şi de Jubileul de diamant al reginei.
Asociaţia Touroperatorilor Europeni susţine însă că evenimentele de o asemenea amploare, deşi au capacitatea de a atrage noi turişti, îi pot îndepărta pe vizitatorii tradiţionali, care se vor confrunta cu o aglomeraţie şi cu tarife mai mari decât în mod obişnuit.
În plus, există riscul ca şi turismul intern să aibă de suferit de pe urma unor astfel de evenimente, sondajele arătând că cei mai mulţi britanici intenţionează să plece în concediu în alte ţări pe durata Jocurilor Olimpice.
Acesta este şi motivul pentur care, pe 8 martie, va începe o altă campanie, naţională de această dată, în care autorităţile vor încerca să-i convingă pe localnici că locul cel mai bun în care poate fi văzută Olimpiada este în propria lor ţară.