Adio Hummer!
Constructorul auto va închide linia de producţie pentru SUV-urile Hummer după ce a eşuat în încheierea unui acord cu o companie chineză privind preluarea brandului.
Articol de Bogdan Mihai, 25 Februarie 2010, 09:27
General Motors va închide linia de producţie pentru SUV-urile Hummer după ce autorităţile de reglementare din China au blocat intenţia companiei Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Co. de a cumpăra brandul, întrucât tranzacţia ar intra in conflict cu politicile guvernului.
O posibilă achiziţionare a Hummer de către compania chineză ar fi fost în contradicţie cu eforturile administraţiei de la Beijing, care promovează autoturismele cu un consum mic, oferind reduceri substanţiale de impozit pentru maşinile cu motoare mai mici de 1.6 litri. Hummer H2 dispune de motoare V8 de 6.2 litri.
"Guvernul încă mai vrea achiziţii din străinătate, atâta timp cât acestea se încadrează în planurile sale", a declarat Wang Liusheng, analist la China Merchants Securities.
Unul dintre purtătorii de cuvânt de la General Motors, Nick Richards, a declarat că procesul de lichidare a companiei va dura mai multe luni, 3000 de oameni urmând să rămână fără locuri de muncă, atât în fabricile de producţie, cât şi la reprezentanţele Hummer.
În acest moment sunt aproape 400 de reprezentanţe Hummer în lume, din care mai mult de un sfert se află în SUA.
"Nu se potriveşte"
"Brandul Hummer a fost un produs al timpului său", consideră Aaron Bragman, analist la insitutul IHS Global Insight. "În lumea mult mai ecologică de astăzi, Hummer este un brand care pur şi simplu nu se potriveşte", a completat el.
"Închiderea Hummer îmbunătăţeşte sănătatea General Motors, a Chinei şi a planetei", a declarat Daniel Becker, directorul unei organizaţii care luptă împotriva schimbărilor climatice.
Comercializarea Hummer pentru piaţa largă a început în 1999 cu modelul H1, un SUV de 3,4 tone cu un preţ de 140 000 de dolari. Ulterior, compania a lansat în 2002 modelul H2, urmat de H3, în 2005.
În SUA, livrările Hummer au atins o cotă maximă de 71 524 unităţi, în anul 2006, conform Autodata Corp. În 2009, în aceeaşi regiune, vânzările au scăzut cu 67 de procente, compania americană livrând 9046 de unităţi.