Zi decisivă pentru privatizarea CFR Marfă
Patronul GFR, Gruia Stoica, poartă discuţii la ministerul transporturilor pe marginea contractului de privatizare a CFR Marfă.
Articol de Radiojurnal, 14 Octombrie 2013, 15:09
Este zi decisivă pentru privatizarea CFR, în care nu este exclusă nici varianta ca procesul de privatizare să fie anulat, dat fiind termenul stabilit pentru plata întregii sume de 202 milioane de euro din contractul de vânzare a pachetului majoritar.
La această oră, patronul GFR, Gruia Stoica, se află la ministerul transporturilor unde poartă discuţii pe marginea contractului de privatizare a CFR Marfă.
Grup Feroviar Marfă, castigatorul licitaţiei, a anuntat, ieri, că privatizarea va eşua din cauză că vânzătorul, adică ministerul transporturilor, nu şi-a respectat obligaţiile contractuale.
Ministrul Ramona Mănescu aşteaptă, luni, explicaţii de la cei implicaţi în procesul de privatizare, însă care sunt obligaţiile nerespectate de stat rămâne o necunoscută.
Conducerea Grup Feroviar a propus desecretizarea contractului de privatizare a CFR Marfă şi a anunţat că nu a cerut niciodată prelungirea termenului de plată a sumei de 202 milioane de euro.
Autorităţile consideră, pe baza unei Hotărâri de Guvern publicate în Monitorul Oficial acum două luni, că termenul de plata expiră luni.
Hotărârea de Guvern condiţionează transferul de proprietate a 51% din acţiunile CFR Marfă de plata întregii sume până luni, inclusiv, şi de îndeplinirea cumulativă a cel putin trei condiţii din partea statului: finalizarea conversiei datoriilor companiei CFR Marfă către stat în acţiuni şi includerea acestora în pachetul de 51%, obţinerea acordului de la instituţiile şi firmele interne şi externe care au de recuperat bani de la CFR Marfă în legătură cu schimbarea structurii acţionariatului şi emiterea unei decizii sau a unei adrese de către Consiliul Concurenţei privind tranzacţia dintre GFR şi CFR Marfa.
Consiliul Concurenţei a anunţat deja că va dura câteva luni de zile până va putea da o decizie în privinţa privatizării.
Grup Feroviar a anunţat, duminică, că probabilul eşec al vânzării CFR Marfă se va datora Comisiei de privatizare care nu şi-ar fi îndeplinit obligaţiile contractuale.
Ministrul transporturilor a cerut comisiei şi consultanţilor angajaţi pentru privatizarea CFR Marfă să aibă astăzi o poziţie privind situaţia şi paşii următori în procesul de privatizare.
Poziţia nu trebuie neapărat să fie publică, însă urmările ei vor fi cunoscute astăzi, după discuţii între Comisia de privatizare şi reprezentanţii GFR.