Vânzarea CFR Marfă, "o greşeală"
Sindicatele din transporturi nu sunt de acord cu proiectul propus de ministerul transporturilor, pentru privatizarea CFR Marfă şi cer o infuzie de capital.
11 Februarie 2013, 19:10
Sindicatele din transporturi susţin că un investitor strategic nu poate contribui la redresarea societăţii.
Reprezentanţii ministerului spun însă că aceasta este singura soluţie pentru compania de transport care a acumulat datorii de peste 411 milioane de lei.
Reprezentanţii angajaţilor de la CFR Marfă consideră că vânzarea pachetului majoritar de acţiuni, către un investitor strategic, nu va ajuta societatea să se redreseze.
Infuzie de capital "pentru acoperirea costurilor"
Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat că metoda cea mai bună de redresare a companiei este infuzia de capital care să acopere direct costurile societăţii.
Astfel, în opinia sindicaliştilor, compania poate ajunge într-un timp scurt pe profit.
Prin această metodă de majorare a capitalului privat banii ar fi rămas în companie şi ar fi dat posibilitatea investitorului privat să achite o parte din datorii, să reinvestească o parte din capital, în infrastructură, dar şi să negocieze eşalonarea datoriilor pe care CFR Marfă le are.
Reprezentanţii sindicatelor mai spun că statul face cea mai mare greşală dacă vinde CFR Marfă, ieftin.
Trenurile, vagoanele, locomotivele şi tot ceea ce deţine compania valorează în prezent câteva miliarde de euro, conisideră sindicatul, aşa că 65 de milioane de euro, sumă pe care o aşteaptă ministerul transporturilor să o primească în urma privatizării, înseamnă "praful de pe tobă", au mai spus sindicaliştii.
Privatizarea pachetului majoritar de acţiuni, "singura şansă"
De cealaltă parte, secretarul de stat de la ministerul transporturi, Cristian Ghibu, susţine că privatizarea pachetului majoritar cu investitor strategic este singura şansă pentru salvarea societăţii.
Totodată, reprezentanţii ministerului transporturilor susţin că, cel puţin până la finalizarea privatizării şi venirea unui investitor, nu se pune problema unor restructurări de personal.