Vacanţe în România, greu de vândut turiştilor germani
Tour-operatorii din Germania sunt interesaţi de extinderea activităţii lor pe litoralul românesc, dacă hotelierii români reuşesc să îşi adapteze serviciile.
Articol de Mălina Andronescu, 11 Martie 2010, 15:12
România rămâne o destinaţie greu de vândut turiştilor germani.
Reprezentanţii unor agenţii, în căutare de oferte, la cel mai mare târg de turism din lume ce se desfăşoară la Berlin, sunt de părere că România poate concura cu Bulgaria la capitolul infrastructură, în schimb, serviciile sunt mult mai proaste şi mai scumpe.
Plăcerea nemţilor de a călători este prea puţin afectată de criza economică şi de aceea ei sunt vizaţi de toate ţările care îşi promovează industria turismului.
Tour-operatorii din Germania sunt interesaţi de extinderea activităţii lor pe litoralul românesc, însă la rândul lor, hotelierii români trebuie să se arate mai interesaţi să-şi adapteze serviciile cerinţelor pieţei germane.
Aceasta a fost concluzia întâlnirilor care au avut loc în cadrul Târgului de Turism Internaţional de la Berlin, între reprezentanţi ai turismului din România şi principalii tour-operatori germani.
România trebuie să fie mai flexibilă în corelarea preţurilor pentru a face mai atractive zonele turistice din România, afirmă Jorg-Urg Schatt, manager de produs pentru Europa de Sud-Est al tour-operatorului ITS.
"Pentru a putea spori numărul turiştilor germani este foarte important ca România să fie prezentă în cât mai multe cataloage. În timpul negocierilor pe care le-am purtat cu hotelierii de pe litoralul românesc, am putut constata un interes relativ scăzut din partea lor de a face oferte atractive ca preţ pentru piaţa germană.
Reprezentantul tour-operatorului ITS mai spune că ofertele din cataloage româneşti sunt mult prea scumpe în comparaţie cu hotelurile din Bulgaria.
"Infrastructura hotelieră este, după renovarea unor hoteluri din România, similară în România şi Bulgaria. Pe litoralul românesc există însă deficienţe în ceea ce priveşte calitatea serviciilor"
După o întrerupere de cinci ani, cel mai mare tour-operator german, TUI, va reveni pe litoralul românesc.
Tour-operatorul german speră ca în 2011 să aducă în România între 2000 şi 3000 de turişti.