Transportatorii cer descentralizare infrastructurii rutiere
Din cauza stării precare a infrastructurii rutiere, viteza medie de traversare a României este cea mai mică din Europa, de doar 30-40 km/h, susin reprezentanţii transportatorilor.
Articol de Carmen Vulcan, Sibiu, 24 Septembrie 2013, 18:57
Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale cere depolitizarea finanţării sectorului şi descentralizarea infrastructurii rutiere din România.
Din cauza intereselor ascunse, susţin într-o declaraţie prezentată la Sibiu reprezentanţii Asociaţiei, ritmul de conectare cu principalele coridoare europene este redus şi mai multe zone geografice riscă să rămână izolate.
Din cauza stării precare a infrastructurii rutiere, viteza medie de traversare a României este cea mai mică din Europa, de doar 30-40 km/h, susţin reprezentanţii transportatorilor internaţionali de la noi, care spun că, în loc de drumuri şi autostrăzi, au apărut noi taxe de drum şi firme de construcţie care au încasat sume uriaşe pe lucrări de proastă calitate.
Ei cer depolitizarea finanţării construcţiei de drumuri din România.
Subsecretarul general al Asociaţiei,Daniel Maziluspune că e necesară "depolitizarea licitaţiilor".
"Vrem să facem infrastructură? Depolitizăm licitaţia! Nu, la patru ani, dăm altora, la patru ani, altora, şi toţi încep, şi nimeni nu mai termină", spune Daniel Mazilu.
Reporter: Este nevoie şi de o descentralizare, atunci când vine vorba de construcţia de autostrăzi, spun reprezentanţii transportatorilor, care acuză autorităţile de până acum că au dezvoltat doar reţeaua rutieră înspre şi dinspre Bucureşti şi nu spre ieşirile din ţară, aşa cum era firesc.
Daniel Mazilu: Bulgarii au acum o autostradă care traversează în câteva ore o ţară, deci au o viziune practic de traversare a ţării. Noi nu avem la ora actuală o autostradă să traversăm de la Nord la Sud sau de la Est la Vest.
Reporter: Care este soluţia transportatorilor?
Daniel Mazilu: Soluţia este implicarea regiunilor sau a viitoarelor regiuni în proiectele de finanţare şi într-un lobby mai mare către centru, către Bucureşti şi către Bruxelles.
Transportatorii internaţionali mai cer să fie o prioritate construcţia de autostrăzi şi şosele de mare viteză, care să traverseze zonele montane de pe principalele rute rutiere. În plus, ei atrag atenţia că zonele din nordul ţării, precum Moldova, Bucovina si Maramureşul riscă să rămână netranzitate de vreun coridor european.