Tot mai multe procese dintre consumatori şi bănci purtate în instanţă ajung să se rezolve amiabil
Tot mai multe procese dintre consumatori şi bănci purtate în instanţă ajung să se rezolve amiabil, se arată într-un comunicat al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar.
Articol de Florin Lepădatu, 19 Aprilie 2023, 14:42
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - Tot mai multe procese dintre consumatori şi bănci purtate în instanţă ajung să se rezolve amiabil, se arată într-un comunicat al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar. Astfel, de la începutul anului, 73 de litigii aflate pe rolul instanţelor din România au fost soluţionate prin negociere, mai multe decât în tot anul 2021. În aceste cazuri procesele s-au oprit, iar consumatorii şi băncile au decis să ajungă la un compromis. Potrivit unor reprezentanţi ai Băncii Naţionale, în timp ce în instanţă un proces îintre consumatori şi bănci poate dura câţiva ani, soluţionarea alternativă are un termen maxim de 90 de zile. Anul trecut, durata medie a unei concilieri a fost de 25 de zile.