TAROM şi-a redus anul trecut pierderile şi ar putea avea în acest an profit
TAROM şi-a redus anul trecut pierderile la 18 milioane de euro, de la o medie de 55 de milioane de euro în perioada 2017-2022, şi ar putea avea în 2024 profit.
Articol de Radio România Actualităţi, 21 August 2024, 07:48
TAROM şi-a redus anul trecut pierderile la 18 milioane de euro, de la o medie de 55 de milioane de euro în perioada 2017-2022, şi ar putea avea în 2024 profit, după ce în ultimii 6 ani a acumulat pierderi de aproape 300 de milioane de euro. Şeful interimar al companiei, Costin Iordache, spune că restructurarea ar urma să se încheie în acest an, după ce TAROM a beneficiat în aprilie de un ajutor de stat aprobat de Comisia Europeană.
TAROM a vândut recent drepturile de a efectua curse pe aeroportul londonez Heathrow şi urmează să vândă patru aeronave Airbus 318 pentru a moderniza flota, prin integrarea noilor aeronave Boeing 737 MAX 8, programate să ajungă în România anul viitor. Redresarea companiei se produce şi pe fondul creşterii numărului de pasageri înregistraţi pe aeroporturi, România depăşind deja ca număr de pasageri şi turişti nivelul anului 2019, considerat cel mai bun an pentru turism în ultimul deceniu.
Cu detalii corespondentul Radio România Actualităţi, Sorin Cealera: ”Aproape 12 milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile româneşti în primele şase luni ale anului 2024, o creştere cu 10,5% faţă de numărul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2019 şi cu aproape 5% faţă de primul semestru al anului trecut. Şi aceştia au suferit din cauza întârzierilor, fenomen care se manifestă la nivel european.
David Ciceu, preşedintele Asociaţia Aeroporturilor din România: ”Sperăm să se atenueze în perioada următoare, dar, pe de altă parte, ne pare rău că pasagerii vor fi expuşi în continuare până la sfârşitul anului la întârzieri. Pasagerii să ia în calcul că pot fi întârzieri, să îşi ia în bagajele de mână lucrurile de strictă necesitate şi, de asemenea, să aibă în vedere că şi la întoarcere s-ar putea să fie întârzieri.”
Creşterea tarifelor biletelor de avion, anulările şi întârzierile, dar şi scăderea gradului de siguranţă în unele destinaţii externe au reorientat către România un procent însemnat de rezervări de vacanţă, în creştere faţă de anul trecut. Se circulă însă puţin cu avionul pe plan intern.
Corina Martin, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România: ”Traficul pe zborurile interne în România este sub nivelul anului 2019. Conectivitatea între destinaţiile din România este în continuare foarte joasă. Deşi românii s-au orientat mai mult către destinaţii româneşti, nu avem zboruri interne între aeroporturile din România care să dezvolte mai mult circulaţia turistică.”/editor Florin Lepadatu/