Tarom, prima companie de stat cu management privat
Din noua conducere fac parte Dumitru Prunariu, Dan Pascariu, Lucian Isar, Valentin Macec, Ciprian Ladunca, Marius Ghenea şi austriacul Heinrich Vystoupil.
Articol de Ciprian Sasu, 12 Octombrie 2012, 15:35
Ministerul Transporturilor a anunţat noii membri ai Consiliului de Administraţie ai companiei Tarom, prima companie de stat pentru care a fost selectat aşa-numitul management privat.
Potrivit anunţului formulat astăzi, din noua conducere fac parte Dumitru Prunariu, primul cosmonaut român, Dan Pascariu, economist cu experienţă în activitatea bancară, Lucian Isar, fost ministru pentru mediu de afaceri, de asemenea cu experienţă bancară.
Au mai fost selectaţi consilierul ministrului transporturilor, Valentin Macec, precum şi alte trei persoane cu experienţă în domeniul economic sau al conducerii unor companii: Ciprian Ladunca, Marius Ghenea şi austriacul Heinrich Vystoupil.
Ministrul transporturilor, Ovidiu Silaghi, a anunţat că dintre aceştia va fi ales preşedintele-director general al companiei.
"Noi v-am prezentat membrii Consiliului de Administraţie. Dânşii sunt cei care vor decide asupra celui va conduce destinele companiei", a spus Ovidiu Silaghi.
Managementul privat, "soluţie pentru problemele de la companiile de stat"
La începutul lunii septembrie, premierul Victor Ponta declara că Tarom va fi probabil prima companie de stat care va avea manager privat, probabil chiar străin.
În privinţa privatizării a 20% din compania Tarom, anunţată anterior de ministrul transporturilor şi criticată de sindicaliştii din companie, Ovidiu Silaghi a arătat astăzi că aceasta va depinde de noua conducere.
"Sunt nişte chestiuni tehnice care trebuie respectate. După ce înregistrăm la Oficiul Registrului Comerţului, vom semna cu dânşii un contract de mandat şi strategia de vânzare sau nevânzare a 20% sau mai mult din pachetul de acţiuni de la Tarom le aparţine lor", a declarat Ovidiu Silaghi.
Managementul privat s-a conturat în cursul anului trecut drept soluţie pentru problemele de la companiile de stat.
Alegerea unei astfel de conduceri este prevăzută în înţelegerea cu Fondul Monetar Internaţional şi ar urma să se aplice şi la companii din cadrul CFR, la Metrorex, Compania Naţională de Autostrăzi. Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Administraţia Canalelor Navigabile sau Aeroportul din Timişoara.