Tarifele de interconectare pentru telefonia mobilă scad cu 24%
Tarifele maxime de interconectare percepute de operatorii reţelelor mobile de telefonie vor scădea de la 1 septembrie, până la nivelul de 3,07 eurocenţi/minut.
Articol de Sorin Solomon, 30 August 2012, 16:13
Începând de la 1septembrie tarifele de interconectare percepute de operatorii reţelelor mobile vor scădea cu 24 %, a anunţat Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.
"Ca urmare a reglementărilor ANCOM, începând cu data de 1 septembrie, tarifele maxime de interconectare percepute de operatorii reţelelor mobile de telefonie vor scădea cu 24%, până la nivelul de 3,07 eurocenţi/minut. Aceasta este a doua etapă de reducere a plafoanelor maxime pentru tarifele de interconectare la telefonia mobilă în acest an, după cea din martie, când tarifele au fost reduse cu valori cuprinse între 19% şi 30%", se arată într-un comunicat al instituţiei.
Prima etapă de reducere a tarifelor de interconectare a avut loc la 1 martie, la 4,05 eurocenţi/minut.
Tarifele de interconectare sunt plătite între operatori pentru convorbirile clienţilor în afara reţelei la care sunt abonaţi.
Acest preţ se regăseşte în tariful perceput clientului care iniţiază apelul.
În urma reglementărilor, se mai spune în comunicat, tariful mediu pentru terminarea la puncte mobile a apelurilor de voce în România a scăzut în termen nominali cu peste 70%, din 2003 şi până în prezent.
"Anul 2013 va marca noi evoluţii ale tarifelor de terminare ale apelurilor de voce atât la puncte fixe, cât şi la puncte mobile. Cuantumurile şi viteza reducerilor vor fi definitivate în urma consultărilor publice naţionale şi europene", se arată în comunicat.
Numărul total de abonamente şi cartele de telefonie mobilă din România era de 23,4 milioane la sfârşitul anului 2011, în scădere cu 4% faţă de cel înregistrat la finele lui 2010.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.