Românii vorbesc "mai mult la telefonul mobil"
Traficul de voce a urcat cu 11%, la 58 de miliarde de minute, iar cel de SMS-uri cu 41%, la peste 11 miliarde în 2011, în timp ce numărul abonamentelor şi a cartelelor SIM a scăzut cu un procent, arată datele ANCOM.
Articol de Sorin Solomon, 24 Mai 2012, 16:41
Numărul abonamentelor şi cartelelor SIM de telefonie mobilă a scăzut anul trecut cu un procent, la 23,4 milioane, în timp ce traficul de voce a urcat cu 11%, la 58 de miliarde de minute, iar cel de SMS-uri cu 41%, la peste 11 miliarde, potrivit datelor autorităţii de reglementare, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
"Conform datelor raportate de cei şase operatori de telefonie mobilă care activează pe piaţa din România, în anul 2011 numărul utilizatorilor activi a scăzut, crescând în schimb traficul, atât cel de voce, cât şi cel de mesaje SMS.
"În medie, în fiecare lună din perioada iulie-decembrie a anului trecut, de pe o cartelă SIM activă s-au efectuat apeluri care au însumat 3 ore şi 26 minute şi s-au trimis 43 mesaje SMS", se arată într-un comunicat al ANCOM.
Numărul total de utilizatori activi de telefonie mobilă era de 23,4 milioane la sfârşitul anului 2011, în scădere cu 1% comparativ cu cel înregistrat la jumătatea anului şi cu 4% faţă de cel înregistrat la finele lui 2010.
Numărul cartelelor preplătite active a scăzut în 2011 cu 6%, ajungând la 14,05 milioane, în timp ce numărul abonamentelor persoanelor fizice a scăzut cu 3% (până la 6,42 milioane), iar numărul abonamentelor încheiate de persoane juridice a crescut cu 5% (ajungând la 2,94 milioane), în comparaţie cu valorile înregistrate la nivelul anului 2010.
La sfârşitul anului 2011 erau 123 cartele SIM active la 100 locuitori şi a fost calculat pe baza rezultatelor preliminare ale recensământului desfăşurat în 2011.
În al doilea semestru din 2011, utilizatorii de cartele preplătite au efectuat 55% din traficul total, restul de 45% din traficul total fiind realizat de utilizatorii pe bază de abonament (31% de către persoane fizice şi 14% de către persoane juridice).
Durata medie a unui apel iniţiat în reţelele publice mobile a fost de 2 minute şi 17 secunde în a doua jumătate a anului 2011, în scădere uşoară (-6 secunde) faţă de cea înregistrată în perioada ianuarie-iunie a aceluiaşi an.
Durata medie a unui apel efectuat de către utilizatorii de cartele preplătite (2 minute şi 32 secunde) a fost mai mare decât durata medie a unui apel iniţiat de utilizatorii pe bază de abonament (2 minute şi 2 secunde).
În ceea ce priveşte utilizarea serviciilor de roaming, în timp ce volumul apelurilor efectuate a rămas constant în anul 2011 faţă de anul precedent, cel al apelurilor primite a înregistrat o creştere importantă, de la 184 milioane minute în anul 2010 la 227 milioane minute în 2011 (+23%), iar numărul de mesaje SMS trimise în roaming a crescut cu 10%, ajungând la 103 de milioane în 2011.
ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.