România va oferi un mediu prietenos pentru afaceri "în maxim 10 ani"
55% dintre antreprenorii români considera că în maxim 10 ani, România va oferi un mediu prietenos pentru afaceri, releva un studiu realizat de Ernest &Young.
Articol de Florentina Varga, 14 Mai 2015, 16:08
55% dintre antreprenorii români considera că în maxim 10 ani, România va oferi un mediu prietenos pentru afaceri, releva un studiu realizat de EY (Ernest &Young) Romania.
34% dintre antreprenorii români care au răspuns chestionarului EY Antreprenorii vorbesc - Barometrul antreprenoriatului românesc 2015 se așteaptă ca România să ofere un mediu prietenos pentru dezvoltarea afacerilor într-un orizont mediu de timp (5-10 ani), în timp ce 21% dintre acestia considera ca acest lucru se va întâmpla într-un timp relativ scurt (3-5 ani).
Dacă 55% dintre antreprenori indică un orizont de maxim 10 ani, 19% dintre antreprenori sunt mult mai pesimiști. Aceștia din urmă consideră că România are nevoie de cel puțin 30 de ani pentru a deveni un mediu pro-business.Aproape 50% dintre respondenți indică aspectele de natură fiscală, precum complexitatea fiscalizării și nivelul taxelor, ca reprezentând cel mai mare obstacol în crearea și dezvoltarea unei afaceri în România.
La fel ca la ediția anterioară a studiului, dintre cei 5 piloni care sprijină dezvoltarea antreprenoriatului, educația și formarea antreprenorială reprezintă singurul factor perceput de majoritatea antreprenorilor ca având o evoluție pozitivă: 62% dintre antreprenori consideră că acest factor s-a îmbunătățit în România în ultimul an, față de 58% în ediția din 2014.
În viziunea antreprenorilor români, top 5 măsuri guvernamentale care ar susține dezvoltarea afacerilor românești pe termen scurt sunt: reducerea poverii fiscale și acordarea de facilități fiscale (45%), reducerea birocrației și simplificarea legislației, în special a Codului fiscal (15%), oferirea de garanții de stat pentru credite, mai ales pentru start-up-uri (8%), îmbunătățirea colaborării și comunicării între mediul public și cel privat (7%) și stabilitatea mediului fiscal (5%).
Studiul Antreprenorii vorbesc – Barometrul antreprenoriatului românesc, ajuns la a treia ediție, este un barometru anual, care măsoară percepţiile antreprenorilor români în privinţa a cinci piloni fundamentali pentru dezvoltarea antreprenoriatului: accesul la finanţare, reglementarea şi impozitarea, cultura antreprenorială, educaţia şi sprijinul coordonat oferit de asociații specializate în susţinerea antreprenoriatului.
Pentru această ediție au răspuns la chestionar 369 antreprenori și oameni de afaceri din România, în perioada 9 ianuarie – 24 februarie 2015.