Revista presei economice, 9 decembrie
Articole din Ziarul Financiar, Curierul Naţional, Economistul şi Bursa.
Articol de Costi Dumăscu, 09 Decembrie 2010, 11:54
Firmele preferă insolvenţa în locul restructurării - titrează Curierul Naţional în prima pagină.
În perioada celor doi ani de criză, zeci de mii de firme au apelat la procedura insolvenţei în speranţa că în acest fel îşi vor rezolva problemele existente, fără a avea însă de cele mai multe ori informaţiile necesare în ceea ce priveşte o astfel de procedură.
Foarte mulţi antreprenori preferă să se aşeze la umbrela insolvenţei, aşteptând să fie salvaţi, în loc să-şi restructureze creanţele existente.
Subiectul se regăseşte şi în Ziarul Financiar : "Ce trebuie să facă o companie la primele dificultăţi financiare? Ce metodă de restructurare este mai bună pentru evitarea falimentului?".
Restructurare înseamnă să tai costuri şi să creşti afacerea - explică Ziarul Financiar.
Găsirea unei surse de finanţare, reducerea de costuri şi creşterea vânzărilor sunt primii paşi pe care trebuie să-i facă o companie atunci când are dificultăţi financiare.
Dar, dincolo de cifre, oamenii sunt primii care ajută la redresarea businessului - este concluzia la care au ajuns oameni de afaceri, avocaţi şi consultanţi pe care Ziarul Financiar i-a invitat ieri la dezbatere.
Accizele la banzină şi tutun ar putea creşte anul viitor - anunţă Economistul.
Potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă care modifică Codul Fiscal, accizele pentru combustibili şi pentru tutun vor fi majorate de la 1 ianuarie.
Documentul amitit de Economistul mai zice că accizele plătite pentru băuturile alcoolice şi cafea vor rămâne la cotele din prezent.
Cât despre anul pe care-l încheiem, ziarul Bursa notează că, în primul semestru, pe piaţa de comunicaţii electronice de la noi serviciile de internet au avut cele mai importante creşteri.
În ceea ce priveşte telefonia, numărul de utilizatori activi ai serviciilor mobile a scăzut cu 4 procente, dar traficul de voce a continuat să crească.
Românii au vorbit la mobil, adică, în primele şase luni ale anului, mai mult : în jur de 25 de miliarde de minute.
În fine - mai scrie Bursa - segmentul de telefonie fixă a cunoscut o evoluţie asemănătoare : mai puţini abonaţi şi, deci, linii de acces, dar creşteri ale traficului şi duratei medii a unui apel.