Revista presei economice,23 februarie
Articole publicate în Curierul Naţional, Ziarul Financiar şi Bursa.
Articol de Dinu Dragomirescu, 23 Februarie 2010, 10:35
Vlădescu aruncă fumigena impozitării pensiilor şi apoi o stinge, titrează Curierul Naţional în legatură cu declaraţiile contradictorii de ieri ale ministrului Finanţelor.
Premierul Boc a confirmat şi el în final că nu se pune problema impozitării tuturor pensiilor.
Ministrul Finanţelor a repetat ieri şi intenţia de a extinde impozitarea în agricultură şi de a introduce acest sector în circuitul fiscal, citim în Curierul Naţional.
Ziarul Financiar publică un interviu cu ambasadorul Greciei la Bucuresti pe tema lipsei de disciplină care a transformat ţara sa în veriga slabă a zonei euro.
"Invăţaţl din exemplul nostru, nu faceţi ca noi", declară Georgios Poukamissas.
Statul elen nu este însă singurul care se confruntă cu probleme bugetare, avertizează ambasadorul grec.
Investitorii se tem că mai multe state europene şi-au ascuns datoriile, se intitulează de altfel un articol din ziarul Bursa.
Pentru a preveni pe viitor falsificarea datelor, Biroul naţional grec de statistică va deveni o agenţie independentă, la adăpost de influenţa politică, scrie Ziarul financiar.
Întreaga presă economică relatează despre modificarea normelor privind asigurarea RCA pentru prejudiciile produse prin accidente de vehicule. Persoanele păgubite vor putea primi despăgubiri înainte să-şi repare maşina, scrie Ziarul Financiar.
Curierul Naţional consacră un articol scăderii dobânzilor la împrumuturile luate de stat de la bănci. Băncile preferă statul pentru că nu îşi asumă niciun risc. Ele lasă însă astfel mai puţini bani agenţilor economici, se plâng IMM-urile.
Titlul dominant de pe prima pagină a Ziarului Financiar este consacrat succesului anunţat al modelului Duster, cel mai mediatizat din istoria companiei Dacia.
Pentru SUV-ul Duster care va fi prezentat oficial la Salonul auto de la Geneva în data de 2 martie şi în Romania pe 6 martie s-au format liste de aşteptare ca pentru un Ferrari, citim în Ziarul financiar. "Efectul unei campanii de marketing neconvenţionale : 10 000 de cereri pentru Duster înainte de lansare."