Reguli noi pentru băncile din Uniunea Europeană
Statisticile arată că lipsa de transparenţă este principala cauză a neîncrederii consumatorilor în serviciile bancare.
Articol de Amalia Bojescu, 31 Octombrie 2018, 09:11
Băncile din Uniunea Europeană vor trebui să îşi informeze mai bine clienţii despre cheltuielile pe care le suportă odată cu deschiderea unui cont bancar, potrivit unei directive care intră de azi în vigoare.
Statisticile arată că lipsa de transparenţă este principala cauză a neîncrederii consumatorilor în serviciile bancare.
Noile reguli vor asigura o mai mare transparenţă a ofertelor băncilor şi a taxelor pe care acestea le percep.
Ele vor facilita obţinerea unei prezentări generale a taxelor, dar şi compararea diferitelor oferte.
Documentul de informaţii privind taxele este un document standardizat care prezintă sumele aferente celor mai frecvente servicii, cum ar fi transferurile de bani, pe care o bancă le va oferi clienţilor atunci când deschid un cont bancar.
În plus, consumatorii din UE vor primi cel puţin odată pe an şi gratuit o declaraţie de taxe, tot un document de informare standardizat.
În acest document, băncile trebuie să detalieze toate cheltuielile suportate de clienţii lor precum şi informaţii privind ratele dobânzilor pentru servicile legate de un cont bancar.
O monitorizare a Comisiei Europene arată că serviciile financiare reprezintă sectorul în care consumatori suferă cele mai mari prejudicii, respectiv pierderi financiare.
Cel puţin 35% dintre consumatorii care s-au confruntat cu probleme legate de asigurările pentru locuinţe, creditele ipotecare, împrumuturi, aprovizionarea cu energie electrică şi cu apă declară că au suferit prejudicii grave.
Alte domenii în care consumatorii spun că au suferit prejudicii mari sunt transportul aerian, produsele de investiţii şi asigurările auto.