Promovarea comerţului exterior din România "trebuie regândită"
Întreaga reţea de promovare a comerţului exterior din România trebuie regândită şi redimensionată, susţin reprezentanţii mediului de afaceri prezenţi la o întâlnire la CCIMB.
Articol de Iulian Olescu, 21 Iulie 2015, 13:40
Întreaga reţea de promovare a comerţului exterior din România trebuie regândită şi redimensionată, pentru a corespunde necesităţilor mediului de afaceri, consideră participanţii la un eveniment, având ca temă rolul diplomaţiei economice în promovarea şi susţinerea intereselor companiilor româneşti în străinătate şi atragerea de investiţii străine în ţara noastră, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti.
Consilierul prezidenţial Lazăr Comănescu a afirmat că autorităţile trebuie să sprijine mai mult investiţiile străine în România, însă la fel de necesară este şi susţinerea capitalului românesc în străinătate.
"Eu cred că este loc mult în acest sens, pentru a putea vorbi la un moment dat că România are un capital autohton solid şi eu cred că sunt zone, sunt sectoare în care putem să ne gândim nu doar la cum să atragem investiţii, ci cum să promovăm investiţii româneşti în alte părţi.
"Cred că am putea să ne gândim ceva mai profund la ceea ce aş numi încurajarea realizării, deci "joint-venture", firme româneşti cu firme din alte ţări, eventual ca subcontractaţi pe alte pieţe", a spus Lazăr Comănescu.
Întâlnirea de azi are ca scop iniţierea unui dialog mai puţin convenţional, dar eficient între cei ce decid şi comunitatea de afaceri.