Proiectul Magistralei M6 de metrou
Ministerul Transporturilor solicită sprijinul experţilor Băncii Europene de Investiţii pentru continuarea proiectului Magistralei M6.
Articol de Florin Lepădatu, 09 Martie 2021, 08:33
Ministerul Transporturilor solicită sprijinul experţilor Băncii Europene de Investiţii pentru continuarea sau nu a proiectului Magistralei M 6 până la Otopeni, decizia urmând să fie luată până la sfârşitul anului, a anunţat la Radio România Actualităţi ministrul de resort, Cătălin Drulă.
Comisia Europeană a aprobat o finanţare de peste 500 de milioane de euro doar pentru prima secţiune a Magistralei M 6 până în zona Băneasa, iar pentru construirea următoarelor şase staţii ar fi nevoie de bani din împrumuturi şi de la buget a explicat ministrul Cătălin Drulă:" Vom face o analiză pe costurile pe care le-ar implica acest proiect, ce trafic are în momentul de faţă, care este complementaritatea cu linia de tren care există. Vă dau numai un singur detaliu: gândiţi-vă că ai un tren care face la jumătate faţă de metrou. Liniile de metrou, să nu uităm, costă foarte mult în operare. Linia M5, aşa cum este în momentul de faţă, are costuri de aproape 200 de milioane pe an. Pentru al doilea sector, Comisia Europeană a refuzat finanţarea, tocmai pentru că au avut dubii legate de fezabilitatea acestui proiect."
Licitaţia pentru construirea primei secţiuni de pe M 6 este îngreunată din cauza contestaţiilor, iar termenul limită de finalizare pentru a nu pierde finanţarea europeană este decembrie 2023, imposibil de respectat, având în vedere că nici nu au început lucrările, relatează Rador.