Procedurile de control fiscal, "încă neclare"
Oamenii de afaceri spun că există neclarităţi în privinţa modului în care se va face controlul la firme, după intrarea în vigoare a noului Cod Fiscal.
Articol de Iulian Olescu, 03 Martie 2014, 14:12
Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România salută publicarea în Monitorul Oficial a modificărilor Codului Fiscal, dar atrage atenţia cu privire la neclarităţile din domeniul procedurilor de control.
În opinia asociaţiei, există riscul apariţiei unor abuzuri în activitatea de control în condiţiile în care ordonanţa de urgenţă publicată vineri seară nu delimitează clar investigaţiile tematice de cele antifraudă.
Ordonanţa de urgenţă aduce modificări atât Codului fiscal şi Codului de procedură fiscală, cât şi altor legi care conţineau prevederi de natură fiscală.
Printre schimbările importante se numără reducerea dobânzilor de întârziere, eliminarea obligativităţii obţinerii unei certificări pentru declaraţiile anuale privind impozitul pe profit sau alte declaraţii anuale, majorarea limitei până la care rambursarea de TVA se poate face fără control de fond, ci sub rezerva unei verificări ulterioare, sau modalitatea de eşalonare la plată a datoriilor la bugetul de stat.
Eliminarea certificării declaraţiilor anuale, apreciată
Secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România, Cristian Pârvan, spune că cele mai multe dintre modificările pe care le aduce noul act normativ sunt absolut normale şi salută în special faptul că certificarea declaraţiilor anuale nu mai este obligatorie, însă atrage atenţia asupra capitolului legat de controlul fiscal.
"În forma finală, salutăm faptul că s-a scos obligativitatea certificării, că erai şi penalizat dacă nu o făceai.
"Ni se pare neclară, şi asta ne menţinem opinia, vizavi de modul în care se pot face controalele, unde e, după părerea noastră, o amestecătură şi o confuzie între controalele tematice şi controalele făcute de dispozitivul antifraudă. Acolo e ceva care poate să nască abuzuri", spune Cristian Pârvan.
El consideră că, per total, este un act normativ bun care aduce, în special, clarificări legate de verificarea şi controlul activităţilor economice, derulate de nerezidenţi în România.