Privatizarea CFR Marfă, "reluată"
Prim-ministrul Victor Ponta i-a cerut ministrului transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă o nouă procedură de privatizare a companiei CFR Marfă, după eşecul primei încercări.
Articol de Radiojurnal, 16 Octombrie 2013, 18:50
Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă o nouă procedură de privatizare a companiei CFR Marfă, după eşecul primei încercări.
Consultantul în management Valentin Ionescu spune că, având în vedere complexitatea acestui demers, procedura ar putea dura aproape un an, dacă vor fi parcurse în mod simultan anumite etape obligatorii
"În mod serios, privatizarea unei companii mari ar avea nevoie de minim 11 până la 14 luni. Dacă procesul se reia de la zero, în cazul de faţă, ţinând cont de faptul că unele lucruri deja s-au făcut şi doar ar trebui revizuite, probabil că ar fi nevoie de 9 până la 11 luni" a declarat Valentin Ionescu.
În ceea ce priveşte etapele principale ale unei noi proceduri de privatizare, Valentin Ionescu a spus că, iniţial trebuie pregătit un proces de restructurare, în care obiectivul să fie o redresare financiară, şi, separat, se poate face o evaluare. El a mai spus că evaluarea poate întinde pe trei, patru luni,
Totodată Valentin Ionescu a precizat că acest proces trebuie încheiat cu un "road show", un circuit, cel puţin în Europa, cu scopul de a face cunoscută oferta.
"Pentru asemenea companii nu se face privatizare în baza unui simplu anunţ în presă; trebuie făcut un "road show" în aşa fel încât să se discute direct atât cu presa, cât şi cu potenţiali clienţi. După aceea, se relansează procedura pe care toată lumea o ştie, de privatizare" a mai spus Valentin Ionescu.
Referitor la alegerea unui nou consultant Valentin Ionescu susţine că se poate merge şi cu cel actual, pentru că problemele constatate "s-au datorat ministerului transporturilor" pentru că "se ştia de la bun început că nu se poate face într-un termen atât de scurt".
"Guvernul României a avut răgaz cel puţin trei ani, pentru că de privatizarea societăţilor care au acumulat arierate se discută din primăvara anului 2010.
"Au fost trei guverne de atunci, trei, timp în care se putea privatiza nu numai CFR Marfă, ci toate societăţile care au acumulat datorii şi pentru care statul bifează an de an un deficit cvasifiscal de 4,5 miliarde de euro" a adăugat Valentin Ionescu.