Piaţa de comerţ electronic din România creşte constant, depăşind estimările
Piaţa de comerţ electronic din România creşte constant, depăşind estimările specialiştilor.
02 Ianuarie 2019, 12:25
Piaţa de comerţ electronic din România creşte constant, depăşind estimările specialiştilor.
Atunci când se hotărăsc să îşi cumpere ceva, românii devin din ce în ce mai mult adepţii comenzilor pe internet. Valoarea acestora ar putea ajunge, până în anl 2020, la 5 miliarde de euro.
Numărul de magazine româneşti, deschise pe internet, creşte constant, fără a mai vorbi de marile platforme internaţionale de cumpărături. Există acum peste 40 de mii de site-uri pe domenii care se termină cu '.ro', şi care au funcţia 'adaugă în coş', de la marii vânzători de electrocasnice, calculatoare, telefoane mobile sau materiale de construcţii până la librării, farmacii, distribuitori de piese auto.
Cel mai bun an pentru comerţul online din România a fost 2016. Atunci s-a înregistrat cea mai mare creştere din Europa, de 38%, mai mult decât dublu faţă de media pe continent,de 15%.
Trendul s-a păstrat până astăzi, chiar dacă procentele anuale nu au mai fost atât de ridicate, şi pentru că internetul continuă să se răspândească susţinut. Cele mai noi date ale Autorităţii pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii arată că în primul semestru al acestui an traficul mediu lunar pe locuitor a crescut cu 15% în cazul internetului fix, iar cel de internet mobil a înregistrat o creştere spectaculoasă de 49% pe locuitor.
Cumpărăturile online au, însă, şi riscuri, lucru confirmat într-un sondaj recent de cei care îl practică. Nu întotdeauna produsul cerut, văzut cel mult într-o poză pe site-ul vânzătorului, este şi cel dorit.
Aproape un sfert dintre cei chestionaţi au spus că au primit în colet altceva decât consideraseră şi că atunci când au încercat să returneze produsul, au avut neplăceri cu furnizorul./denisse