Piaţa auto din România s-a contractat puternic
În 2009, vânzările de autoturisme noi în România au cunoscut un declin de peste 50 la sută.
Articol de Sorin Solomon, 28 Ianuarie 2010, 12:53
Vânzările de autoturisme noi în România în 2009 au scăzut cu 52%, la 130.193 de maşini, anunţă Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Sectorul automobilelor second hand a scăzut de la peste 300.000 de maºini la doar 212.000 vândute în 2009.
Aproape 40% dintre maşinile second hand vândute în România anul trecut au o vechime de peste zece ani, iar 95% din comerţul cu maşini rulate este nefiscalizat, a declarat preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, Ernest Popovici.
Acesta a mai spus că "din totalul vehiculelor second hand, 37% este mai vechi de zece ani".
Dacia se menţine în preferinţele românilor, cu 28,3 la sută cotă de piaţă şi cu aproape 42.000 de unităţi vândute.
Producătorul autohton de automobile a fost urmat la mare distanţă de Hyundai, cu 10.982 unităţi, şi Volkswagen, cu 10.916.
Conform APIA maşinile scumpe şi foarte scumpe au fost încă bine vândute în România.
În 2009, nu s-a vândut în România niciun Rolls-Royce sau Corvette, în timp ce doi români şi-au achiziţionat câte un Cadillac, alţi doi au optat pentru Hummer, respectiv Maybach, iar şapte au preferat Maserati.