Piaţa auto din România, în scădere
Piaţa auto a scăzut în primele zece luni cu circa 10%, deşi în ultimele patru luni au fost raportate creşteri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat APIA.
21 Noiembrie 2013, 13:31
Piaţa auto a scăzut în primele zece luni cu circa 10%, segmentul autoturismelor înregistrând o reducere de 8,3%, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
În intervalul iulie-octombrie vânzările au fost mai mari în medie cu 8% la autoturisme, faţă de aceeaşi perioadă din 2012.
"Un aspect important de semnalat este faptul că vânzările de autoturisme din producţia naţională au înregistrat în ultimele 4 luni creşteri importante faţă de 2012, fapt ce face ca la 10 luni acestea să ajungă în teritoriul pozitiv, comparativ cu vânzările mărcilor din import, care rămân în zona negativă", arată APIA, într-un comunicat.
La autoturisme, topul pe mărci după 10 luni este condus de Dacia, urmată de Volkswagen, Skoda, Renault, Ford şi Opel.
Pe modele, situaţia rămâne neschimbată faţă de septembrie, Dacia Logan fiind pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia.
În funcţie de tipul de combustibil, se menţine creşterea ponderii livrărilor de autoturisme cu motoare diesel, care ajung la 52,7% din piaţă, faţă de 50% în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările, susţinute de achiziţiile firmelor
Vânzările de pe piaţa din România sunt susţinute în continuare de achiziţiile realizate de către persoanele juridice.
Producţia naţională auto a însumat în ultimele zece luni aproximativ 340.000 de unităţi, din care 90% au fost exportate.
Cel mai exportat model în primele 10 luni ale lui 2013 a fost Dacia Duster, urmat de Sandero şi Ford B-MAX.
Programul "Rabla" va fi reevaluat
Peste 200.000 de mii de autoturisme la mâna a doua au intrat în România anul acesta, în timp ce mai puţin de 50.000 de automobile noi au fost înmatriculate în primele 10 luni ale acestui an - a anunţat conducerea Administraţiei Fondului de Mediu, potrivit redactorului nostru, Alex Lancuzov.
Constructorii de automobile susţin că o cauză a numărului mare de maşini vechi aduse în România este chiar timbrul de mediu.
Preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, Adrian Gearâp, a anunţat joi că aşa-numitul "Program Rabla" va fi reevaluat.
Deşi în vara anului acesta s-au distribuit 17.000 de cupoane valorice, doar 11.000 de maşini au fost cumpărate prin Programul de înnoire a parcului auto, a precizat preşedintele AFM.
Aceasta reprezintă aproape un sfert din totalul de 46 de mii de automobile noi, înmatriculate anul acesta.
Directorul Ford România, Zoltan Brassai, spune că actualul timbru de mediu ar trebui înlocuit cu un impozit anual. Impozitul ar trebui să ţină cont de emisiile poluante şi de durata de funcţionare a maşinii. Oricum, al doilea produător naţional recomandă cumpărarea maşinilor din România, chiar dacă sunt la mâna a doua.
"Chiar dacă sunt maşini uzate, să fie maşini uzate, vândute iarăşi prin dealeri autorizaţi, din parcul românesc, vândute aici, TVA-ul plătit aici, maşina întreţinută aici, unde şi clientul are siguranţa, ştie de la cine a luat maşina, are o garanţie şi ştie unde să meargă", a declarat Zoltan Brassai.
Compania Ford a reluat producţia de la Craiova, iar reprezentantul acesteia a precizat că doar o cerere redusă de pe piaţă ar putea determina o nouă oprire a producţiei, luna viitoare.