Patronii cer 10 milioane de euro pentru promovarea turismului românesc
Reduceri de 20-55% la toate ofertele, în cadrul Târgului de Turism de la Bucureşti, la care participă 230 de agenţii din 13 ţări
Articol de Radiojurnal, 17 Noiembrie 2016, 15:31
Reprezentanţii patronatelor din turism consideră că bugetul de două milioane de euro alocat anual pentru promovarea României ca destinaţie turistică este mult prea mic şi solicită fonduri de cel puţin 10 milioane de euro pe an pentru participarea la târguri şi expoziţii de profil, pentru tipărirea de broşuri şi pentru apariţii în mass-media internaţională.
În industria turismului autohton lucrează 160 de mii de angajaţi, au arătat participanţii la deschiderea Târgului de Tursim ce se desfăşoară de azi la Bucureşti. Ei au subliniat că acest sector este o carte de vizită, primul contact pentru cei care ajung în orice destinaţie.
Turismul nu se face de azi pe mâine, este nevoie de un program şi de o strategie care să ducă la creşterea gradului de ocupare a unităţilor, a precizat Mohamad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc.
"România are peste două-trei miliarde de euro investiţi în industria hotelieră astăzi. Litoralul, muntele, balnearul toate sunt oportunităţi în care astăzi, ca produs turistic în Europa, trebuie să fii foarte bine vândut. Vă spun foarte sincer, calitatea seriviciilor oferite în fiecare an creşte", a spus el.
Peste 230 de agenţii din 13 ţări participă la Târgului de Turism al României, deschis în incinta complexului Romexpo din Capitală până duminică, iar reducerile oferite sunt între 20-55% la toate pachetele turistice, a informat reporterul RRA Florentina Varga.