Păgubiţii unei bănci din Braşov "îşi primesc bani înapoi"
Sucursala din Braşov a unei bănci comerciale anunţă că va restitui toate sumele de bani pentru care există documente justificative clienţilor care au constatat efectuarea unor tranzacţii neautorizate.
Articol de Paul Poteraşi, 12 August 2010, 11:03
Credit Europe Bank anunţă că va restitui toate sumele de bani pentru care sunt identificate documente justificative tuturor clienţilor Sucursalei din Braşov a băncii, care au constatat efectuarea unor tranzacţii neautorizate pe conturile lor, informează banca.
"Comunicăm tuturor clienţilor Sucursalei Credit Europe Bank Braşov, din Bd. Mihail Kogălniceanu Nr. 19, care au constatat efecturea unor tranzacţii neautorizate pe conturile lor, că banca va restitui acestora toate sumele de bani pentru care sunt identificate documente justificative", se arată în comunicatul băncii.
Deoarece tipologia operaţiunilor este diferită, Credit Europe a demarat o cercetare internă şi, anunţă că pe măsură ce tranzacţiile efectuate fără acordul clienţilor sunt confirmate cu documente, se vor restitui fără întârziere sumele de bani datorate.
Banca precizează că au fost făcute primele restituiri de bani şi, în cursul zilei de joi, va continua plăţile către clienţii ale căror sesizări au fost verificate.
Vicepreşedintele Credit Europe Bank a afirmat, potrivit Mediafax, că, până în prezent, s-a stabilit că 20 de clienţi ai băncii au fost păgubiţi.
Totodată, banca îşi asumă responsabilitatea restituirii sumelor revendicate, subliniind că dispune de lichidităţile necesare onorării acestor plăţi.
Aproximativ 200 de persoane s-au adunat joi dimineaţă, în faţa sucursalei băncii Credit Europe Bank din Braşov, pentru a-şi verifica conturile sau pentru a-şi retrage banii.
Credit Europe Bank a început, la 30 iulie, o anchetă internă pentru investigarea sesizărilor primite din partea unor clienţi, care au reclamat că le-au dispărut banii din conturile deschise la sucursala Braşov a instituţiei de credit, iar pe 5 august a sesizat Parchetul.
Cel puţin zece clienţi ai băncii au sesizat Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov că le-au dispărut banii din conturi.
În urma sesizărilor primite, CJPC Braşov a aplicat băncii o sancţiune de 50.000 şi a dispus ca în timp de 15 zile să restituie clienţilor banii.
De asemenea, banca va mai fi amendată cu câte 50.000 pentru fiecare sesizare făcută de către clienţi în legătură cu dispariţia banilor din conturi.