ONG-urile critică primăria capitalei privind adoptarea bugetului
Mai multe organizaţii neguvernamentale susţin că primăria capitalei nu ar fi respectat procedurile legale privind adoptarea bugetului municipalităţii.
29 Aprilie 2013, 14:37
Reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale acuză primăria Capitalei că nu a respectat procedurile legale privind adoptarea bugetului municipalităţii.
Ei susţin că primarul general, Sorin Oprescu, nu acceptă un dialog cu societatea civilă şi nu a suspus dezbaterii publice proiectul de buget.
Mai mult, preşedintele Active Watch, Mircea Toma, spune că termenul pentru adoptarea acestuia a fost depăşit şi s-ar putea pierde fondurile alocate de guvern, transmite reporterul Radio România Actualităţi, Atena Teognoste.
Sâmbătă, însă, la votarea bugetului, proiectul lui Sorin Oprescu a fost modificat într-atât de mult încât edilul-şef a spus că personal nici nu-l mai recunoaşte.
În mai puţin de două ore, grupul majoritar al consilierilor USL a adus aproape 80 de modificări la forma iniţială a bugetului, schimbându-l total faţă de viziunea iniţială a primarului general, Sorin Oprescu.
El a spus că proiectul votat sâmbătă este unul paralel, care s-a născut spontan, la comandă politică, precizând că, dacă nu va fi funcţional şi legal, îl va ataca în instanţă şi va trebui făcut un nou buget. În cea mai mare parte, modificările constau în trecerea unor sume de bani de la un capitol bugetar la altul. A
Astfel, s-a propus suplimentarea bugetului RATB cu 30 de milioane de lei, a bugetului RADET cu 60 de milioane de lei, diminuarea bugetului Clubului Sportiv Municipal cu 5 milioane de lei, precum şi majorarea alocaţiei de hrană cu 2,9 milioane de lei pentru persoanele asistate.
Alternative la transportul tradiţional în comun
Consilierii PDL s-au retras din sală, iar reprezentanţii PPDD s-au abţinut de la vot.
Tot sâmbătă s-a hotărât că primăria municipiului Bucureşti va încerca să acceseze fonduri europene pentru a construi, deasupra străzilor, la o înălţime de 10-15 metri, un nou mijloc de transport asemănător unei telegondole, ca alternativă la mijloacele tradiţionale de transport în comun.
Proiectul-pilot are în vedere un traseu pe o distanţă de maxim 10 kilometri.
Toate cabinele vor fi echipate cu instalaţie de încălzire, aer condiţionat, cu camere de supraveghere video în interior sau în exterior.
"Selecţia destinaţiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoaşterea vocii", se mai arată în proiect.