O groapă "a blocat drumul între Europa şi Asia"
O groapă a fost cauza blocării drumului între Europa şi Asia, a declarat miercuri la Ruse preşedintele Bulgariei, Rosen Plevneliev, după ce a inspectat Podul Prieteniei.
Articol de Sorin Solomon, 10 Aprilie 2013, 15:14
O groapă a fost cauza blocării drumului între Europa şi Asia, a declarat miercuri la Ruse preşedintele Bulgariei, Rosen Plevneliev, după ce a inspectat Podul Prieteniei.
Sute de autocamioane au rămas blocate în ultimele două zile după ce singurul pod între România şi Bulgaria a fost închis pentru traficul greu ca urmare a apariţiei unei gropi impresionante, conform Agerpres.
Podul este principala legătură între Istanbul, centrul şi nord Europei.
Rosen Plevneliev a subliniat însă că acest incident ar putea ajuta pentru modernizarea traseului.
În opinia preşedintelui bulgar, renovarea podului Giurgiu-Ruse va trebui să înceapă imediat după inaugurarea celui de-al doilea pod pe Dunăre între România şi Bulgaria, cel la Calafat-Vidin.
''Să vă dezvălui un secret, podul Calafat-Vidin a fost testat deja de un autoturism care l-a traversat cu 100 de kilometri pe oră în ambele direcţii, urmează să fie deschis pentru circulaţie până la sfârşitul lunii mai'', a spus şeful statului.
Rosen Plevneliev a adăugat că, după inaugurarea celui de-al doilea pod, trebuie să înceapă construcţia celui de-al treilea care să fie tot între Ruse şi Giurgiu.
''Experţii trebuie să spună dacă ar fi mai bine să fie construit un nou pod sau cel existent să fie lărgit cu încă o bandă pe sens, dar cu siguranţă acest proiect va face parte din nouă autostradă care va lega Bucureştiul de Istanbul, traversând teritoriul Bulgariei'', a subliniat Plevneliev.
Potrivit preşedintelui bulgar, există deja interes din partea investitorilor din Qatar şi China pentru construirea autostrăzii între frontierele cu România şi Turcia.
Traficul a fost reluat marţi seara
În următoarele două săptămâni, guvernul bulgar va aloca un milion de euro pentru studiul preliminar, iar întregul proiect ar putea fi realizat în patru-cinci ani.
Preşedintele a vorbit şi despre necesitatea să fie construit şi un al patrulea pod între România şi Bulgaria care se va afla între localităţile Silistra şi Călăraşi.
Agenţiile de presă bulgare informează că, deşi traficul greu prin podul între Giurgiu şi Ruse a fost reluat de marţi seară, zeci de camioane încă aşteaptă să treacă Dunărea cu feribotul Sviştov-Zimnicea.
Acest feribot are o capacitate destul de redusă, iar în ziua de miercuri circulaţia vaselor a fost perturbată şi din cauza unor probleme cu sistemul electronic.
Traficul rutier pe podul Giurgiu-Ruse a fost redeschis marţi seară pentru toate categoriile de vehicule.
Din cauza unei avarii la structura de rezistenţă a podului şi a apariţiei unei gropi periculoase, timp de 48 de ore TIR-urile nu au avut permisiunea de a traversa podul.
Autorităţile bulgare au anunţat că reparaţia făcută între timp este provizorie, iar în zona de avarie se circulă numai pe o bandă şi cu viteză redusă.