Numărul maşinilor noi vândute, "în creştere"
Datele APIA arată că în prima jumătate a acestui an vânzările de maşini noi au crescut faţă de semestrul anterior, cu aproape o treime, iar numărul de maşini autohtone cu 60 %.
Articol de Iulian Olescu, 17 Iulie 2014, 14:15
Piaţa auto pare să fie totuşi într-o schimbare a profilului în ultima perioadă - datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată că în prima jumătate a acestui an vânzările de maşini noi au crescut consistent faţă de semestrul anterior, cu aproape o treime, numărul de maşini autohtone înregistrând chiar o creştere cu peste 60 la sută.
Intermediarii de vânzări cred că acest fapt se datorează modului în care s-a derulat programul Rabla - fără intârzieri, nu s-au mai pierdut tichete, iar distribuitorii auto au avut oferte avantajoase din punct de vedere al preţului, spune reprezentantul celei mai mari platforme de anunţuri auto pe Internet.
Tranzacţiile cu maşini second hand din import s-au redus în schimb în primul semestru din acest an cu aproape 20%, conform datelor prezentate de Autovit.ro.
Pentru români alegerea unei maşini la mâna a doua se face într-o proporţie covârşitoare în funcţie de preţ, iar acesta s-a redus considerabil faţă de momentul declanşării crizei economice, spune Mihai Cune, director în cadrul autovit.ro:
"În România, preţul este elementul esenţial în alegerea unei maşini second hand. Acest lucru este pe prima poziţie în ultimii trei, maxim patru ani, dar mai accentuat în ultimii doi ani. Noi am facut un studiu, anul trecut, la nivel naţional prin telefon reprezentativ şi am observat că preţul mediu la o maşină second hand a scăzut de la 6.000 de euro la 3.500 de euro anul trecut.
"Anul acesta încă nu am făcut studiu, este programat pentru toamnă, dar sunt aproape convins că aceşti 3.500 de euro sunt foarte aproape de adevăr şi pentru acest an", afirmă Mihai Cune.
El mai spune că pentru o piaţă auto stabilă şi cu o creştere sănătoasă este nevoie de încurajarea tranzacţiilor, nu de taxarea lor excesivă, de un mediu legal favorabil şi de crearea unui cadru potrivit pentru o concurenţă loială.