Numărul angajaţilor din bănci, "în scădere" în România
Un procent de 82% dintre băncile din România au redus sau intenţionează să reducă numărul angajaţilor, arată un raport al unei agenţii de consultanţă.
Articol de Sorin Solomon, 14 Februarie 2013, 16:24
Un procent de 82% dintre băncile din România au redus sau intenţionează să reducă numărul angajaţilor, arată raportul KPMG "Banking Executive Survey 2012".
"Cele mai multe bănci din România au luat măsuri în sensul creşterii eficienţei operaţiunilor interne. 82% din băncile din România fie au redus deja numărul angajaţilor, fie intenţionează să facă acest lucru, iar măsuri similare au fost luate şi de către multe bănci din Austria şi Ungaria.
"Reglementările bancare şi managementul riscului sunt considerate cele mai importante arii în care băncile vor investi anul viitor, atât din punctul de vedere al volumului investiţiilor, cât şi al numărului băncilor care vor investi, iar măsuri similare au fost luate şi de către multe bănci din Austria şi Ungaria", se arată în raport.
Potrivit acestuia, sectorul bancar din România este relativ stabil şi, deşi a înregistrat pierderi în ultimii doi ani, rata de adecvare a capitalului s-a menţinut la un nivel satisfăcător.
Redobândirea încrederii clienţilor, "esenţială"
Raportul mai arată că riscurile la adresa sectorului bancar au fost contracarate prin eforturile depuse de instituţiile de credit în sensul consolidării solvabilităţii şi stabilizării nivelului provizioanelor şi lichidităţii, precum şi prin măsurile luate de Banca Naţională a României pe linia reglementării prudenţiale, supravegherii şi gestionării adecvate a riscurilor cu care se confruntă sistemul bancar.
"Băncile româneşti au făcut progrese în ultimii ani în ceea ce priveşte restructurarea unor activităţi cheie cum ar fi administrarea riscurilor şi gestionarea portofoliilor de active neperformante", a declarat Şerban Toader, senior partner KPMG în România.
"În ţările în care sectorul bancar este cel mai puţin performant aşteptările sunt mai mari în sensul ameliorării. Cred că situaţia din România şi Ungaria nu poate decât să se îmbunătăţească", a declarat Zdeněk Tůma, coordonatorul departamentului de consultanţă pentru sectorul bancar din cadrul KPMG Cehia şi fost Guvernator al Băncii Naţionale a Cehiei.
Răzvan Nan, senior manager, Departamentul de consultanţă pentru sectorul bancar, KPMG România, consideră că redobândirea încrederii clienţilor şi a investitorilor este esenţială pentru sistemul bancar din România.
"Bancile trebuie să înveţe din eşecurile din trecut şi să construiască un nou model de afaceri bazat pe relaţia dintre bancă şi clienţi", a spus Nan.
KPMG este reţeaua globală de firme de servicii profesionale care furnizează servicii de audit, consultanţă fiscală şi în domeniul afacerilor.