Noile măsuri fiscale "afectează puterea de cumpărare"
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România atrage atenţia că noile măsuri fiscale anunţate de guvern vor duce la sărăcirea populaţiei şi scăderea puterii de cumpărare.
13 Noiembrie 2013, 18:30
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România avertizează guvernul că noile măsuri fiscale anunţate se vor răsfrânge asupra puterii de cumpărare a românilor, care vor suporta povara scumpirilor, iar în final, efectul va fi invers decât cel scontat iar încasările la buget vor scădea.
Intenţia declarată a guvernului de a introduce noi taxe şi impozite şi de a schimba modul de calcul al accizelor va duce, în mod cert, la sărăcirea populaţiei de rând, care va trebui să suporte din buzunarul propriu preţuri mai mari, susţine Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România într-un comunicat de presă.
Cu alte cuvinte, românii se vor afla în situaţia de a plăti mai mult, de la combustibil la alimente şi utilităţi.
Măsurile îi vor afecta însă foarte mult pe investitori şi în general, pe toţi oamenii de afaceri.
Pe de altă parte, forul atrage atenţia că guvernul nu l-a consultat când a decis aceste schimbări.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România solicită reducerea TVA, ca singură măsură de stimulare a economiei şi cu un impact pozitiv asupra bugetului.
Lărgirea artificială şi nejustificată a bazei de taxare încurajează evaziunea, în detrimentul celor care sunt corecţi şi respectă legea, mai precizează Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România, care cuprinde pe cei mai mari jucători care operează pe piaţa de retail din ţară, aşa-cunoscutele hipermarketuri.