Microsoft - Yahoo, noua alianţă gigant
Înţelegerea dintre cele două companii se vrea o contraofensivă faţă de Google, celălalt concurent major de pe piaţa online.
Articol de Ionuţ Dragu, 29 Iulie 2009, 22:07
Microsoft şi Yahoo! au semnat un parteneriat pe piaţa căutărilor pe internet şi a publicităţii online, pentru a concura liderul pieţei de profil Google, au anunţat, miercuri, cele două grupuri IT, citate de Financial Times.
Acordul dintre cele două grupuri pune capăt unei campanii de 18 luni a Microsoft pentru un parteneriat cu Yahoo! Încă din vara anului trecut, Microsoft a încercat să obţină o alianţă, mai puţin strictă, care să combine tehnologia de căutare online şi sistemele de publicitate pe internet ale celor doi giganţi IT, astfel încât să poată concura cu Google.
În urma înţelegerii, Microsoft va obţine o licenţă pe o perioadă de zece ani pentru a integra tehnologia de cercetare a Yahoo! în propria platformă de căutare online. "Prin acest acord cu Yahoo! vom crea mai multă inovaţie în domeniul căutării, eneficii pentru companiile de publicitate şi o opţiune reală pentru consumatori pe o piaţă dominată în prezent de o singură companie", a spus directorul general al Microsoft, Steve Balmer. De cealaltă parte, Yahoo! va deveni "principala echipă de vânzare" în domeniul publicităţii pentru ambele grupuri. "Consider că parteneriatul pune bazele unei noi ere de inovaţii şi dezvoltare în domeniul internetului", a declarat directorul general al Yahoo!, Carol Bartz.
Yahoo! vizează, prin parteneriatul cu Microsoft, un profit operaţional de 500 de milioane de dolari şi economii, pe partea de investiţii, de 200 milioane dolari. În perioada de pretranzacţionare a bursei din SUA, titlurile Yahoo! au scăzut cu peste 6%, la 16,09 dolari, în timp ce acţiunile Microsoft au avansat cu 1%, la 27,3 dolari.