Micii comercianţi caută soluţii la concurenţa hypermarketurilor
Specializarea pe un singur tip de produse poate fi o variantă, cred reprezentanţii IMM-urilor, care consideră oportună înfiinţarea unei asociaţii a micilor comercianţi.
22 Mai 2013, 13:49
Micii întreprinzători caută soluţii pentru a face faţă concurenţei tot mai mari din partea reţelelor de hypermarketuri, care atrag un procent tot mai important din cumpărători şi aproape elimină activitatea magazinelor de cartier la sfârşit de săptămână.
Specializarea pe un singur tip de produse poate fi o variantă, cred reprezentanţii IMM-urilor, care consideră oportună înfiinţarea unei asociaţii a micilor comercianţi la o dezbatere pe tema opţiunilor strategice pentru acest sector în România.
Preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii atrage atenţia asupra impactului negativ pe care-l poate avea intenţia Uniunii Europene de a impune o standardizare în domeniul vânzării de tutun şi produse din tutun şi de a interzice anumite varietăţi de ţigări.
Ovidiu Nicolescu spune că o astfel de decizie va duce în mod clar la creşterea comerţului ilicit, cu consecinţele de rigoare. Scad veniturile la bugetul statului.
Aceste scăderi sunt de ordinul a zeci de milioane de euro lunar, scad numărul de locuri de muncă, o să se creeze nişte nişte tensiuni economice care se vor reflecta negativ în climatul social.
"Considerăm că această directivă mai trebuie perfecţionată.Trebuie realizat un studiu de impact.
"Noi n-am văzut acest studiu de impact nici la nivelul Uniunii Europene şi nici la nivelul Guvernului României, pentru a vedea exact ce este mai bun de făcut în acest domeniu", a mai spus Ovidiu Nicolescu.