Măsuri de stimulare a pieţei muncii, "de la 1 iulie"
Prioritatea absolută - anunţată de ministrul muncii Ioana Petrescu - este reducerea contribuţiilor sociale pe care le plătesc angajatorii, cu cinci procente, de la 1 iulie.
Articol de Iulian Olescu, 29 Mai 2014, 18:35
Ministerul Finanţelor Publice pregăteşte măsuri de stimulare a pieţei muncii şi de reducere a fiscalităţii.
Prioritatea absolută - anunţată de ministrul de resort, Ioana Petrescu - este reducerea contribuţiilor sociale pe care le plătesc angajatorii, cu cinci procente, de la 1 iulie.
Ar urma totodată să se renunţe la taxe care până acum nu şi-au demonstrat efiecienţa.
Planurile autorităţilor vor fi discutate, începând de luni, cu delegaţia Fondului Monetar Internaţional, prezentă la Bucureşti pentru cea de-a treia evaluare a acordului stand by de tip preventiv.
Printre măsurile prioritare vizate de Ministerul Finanţelor pentru perioada următoare se numără şi eficientizarea colectărilor la bugetul de stat şi combaterea evaziunii fiscale.
MFP are drept obiectiv esenţial şi reducerea contribuţiilor de asigurări sociale cu cinci puncte procentuale, de la jumătatea anului, spune Ioana Petrescu, ministrul finanţelor.
"Este o măsură care va îmbunătăţi mediul de afaceri din România, va uşura povara fiscala a angajatorilor care sunt corecţi.
"De asemenea, elimină un pic discrepanţele aduse prin faptul că există competiţie neloială. Sper să fie şi o motivare pentru angajatori să angajeze mai mulţi oameni în mod oficial", spune Ioana Petrescu.
Energia şi transporturile "înregistrează rămâneri în urmă"
Reducerea CAS, dar şi măsurile necesare pentru compensarea pierderilor de venituri la bugetul de stat vor fi printre elementele discutate, începând de luni, de autorităţi cu reprezentanţii finanţatorilor internaţionali ai României, care vor sosi la Bucureşti pentru o nouă evaluare a acordului în vigoare.
Reprezentantul rezident al FMI pentru România şi Bulgaria, Guillermo Tolosa, a subliniat, de altfel, astăzi, în cadrul unei conferinţe pe teme economice, că ţara noastră, deşi are avantaje ce ţin de nivelul costului şi calităţii forţei de muncă şi oferă un cadru macroeconomic foarte stabil este trasă înapoi de slăbiciunile structurale din economie şi de nivelul redus al absorbiţiei fondurilor europene.
La nivelul infrastructurii, România înregistează cele mai mari rămâneri în urmă, în special în sectoare cheie cum ar fi energia şi transporturile.
Săptămâna viitoare va fi discutată şi situaţia companiei CFR Marfă, a cărei privatizare a eşuat.
Guvernul încearcă acum să pună în practică o strategie de eficientizare a sectorului feroviar şi, implicit, de scădere a costurilor. Potrivit premierului, liniile care produc pierderi ar urma să fie desfiinţate.