Maşinile Honda şi Toyota, chemate în service
Cele două companii verifică automobilele cu probleme la sistemul de airbag şi la pedala de acceleraţie.
10 Februarie 2010, 15:23
Constructorul auto Honda a chemat în service peste 430.000 de automobile, din cauza unor probleme la sistemul de airbag. Maşinile care vor fi verificate au fost vândute în mare parte în Statele Unite şi Canada.
După cum au explicat reprezentanţii Honda, în cazul unui accident, pompa care umflă pernele de aer ale sistemului airbag se poate fisura.
Ca urmare, există riscul ca bucăţi de metal să treacă prin perna de aer şi să provoace răni sau chiar decesul pasagerului.
Această eroare a provocat 11 răniri şi moartea unei persoane. În service-uri sunt chemate anumite automobile fabricate în 2001 şi 2002, dintre modelele Accord, Civic, Odyssey, CRV şi Acura TL. Seria de verificări completează două mai vechi, în care au fost chemate în service peste 500.000 de vehicule.
De asemenea, mai există automobile posibil afectate de această defecţiune în Japonia, Mexic, Taiwan şi Australia. După ce a apărut ştirea la Bursa de la Tokyo, titlurile Honda Motor au scăzut cu 1-6 procente. Luna trecută, Honda a trebuit să cheme în service-uri 650.000 de automobile din modelul Fit. Modelul e vândut şi sub numele de Jazz sau City.
La acestea trebuie remediat un defect ce poate provoca un incendiu la maşină.
Moment dificil şi pentru producătorul japonez Toyota
Preşedintele companiei, Akio Toyoda, a trebuit marţi să anunte că sunt chemate în service peste 430.000 de automobile modelele Prius, Sai şi LexusHS250h. Decizia a fost luată din cauza unor probleme la frână.
Preşedintele Toyota a spus că va face tot ce este posibil pentru a recâştiga încrederea clienţilor. Acesta este doar vârful aisbergului la Toyota.
Din octombrie anul trecut, compania a chemat în service-uri peste 8 milioane de maşini. Problemele au fost înregistrate la pedala de acceleraţie de la anumite modele, dar şi la un covoraş care aluneca.
Toyota România cheamă în service 12.500 de vehicule posibil afectate de defecţiunea de la pedala de acceleraţie. Costurile verificărilor vor fi suportate de către companie - a anunţat reprezentantul mărcii pe plan local.