"Mai puţină birocraţie" pentru firme
Agenţii economici vor completa o declaraţie unică pentru contribuţiile sociale şi impozit pe venit, începând cu anul viitor, a anunţat premierul Emil Boc.
Articol de Sorin Solomon, 08 Decembrie 2010, 20:29
Firmele vor avea posibilitatea ca, începând cu anul viitor, să achite contribuţiile sociale şi impozitul pe venit pe baza unei declaraţii unice, care va putea fi completată şi în format electronic şi depusă la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, a anunţat, miercuri, premierul Emil Boc.
El a amintit că, în prezent, firmele sunt obligate să completeze cinci formulare pentru achitarea impozitelor, dintre care două la ANAF şi trei pentru asigurări de sănătate, şomaj şi pensii.
"De anul viitor, firmele vor avea o declaraţie unică de completat pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit, care va fi depusă la ANAF, iar Ministerul Finanţelor va fi cel care va trimite pe urmă toate datele necesare la sănătate, şomaj şi pensii", a spus Emil Boc.
Pentru veniturile acordate angajaţilor, angajatorul plăteşte contribuţii de sănătate - 5,2%, contribuţie de şomaj 0,5%, contribuţie de pensie - 20,8%, contribuţie la fondul de garantare a creanţelor salariale - 0,25%.
Ccontribuţia pentru asigurări de accidente de muncă şi boli profesionale este de 0,15-0,85%, contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii medicale - 0,85% şi reţine angajaţilor contribuţie de sănătate - 5,5%, contribuţie de şomaj - 0,5% şi contribuţie de pensie - 10,5%.
La acestea se adaugă impozitul pe venit de 16%.
Prima declaraţie unică va fi depusă de angajatori până pe 25 februarie pentru veniturile aferente lunii ianuarie.