"Licitaţie cu precondiţii" pentru privatizarea CFR Marfă
Ministrul transporturilor Relu Fenechiu a declarat la "Apel Matinal", la Radio România Actualităţi, că privatizarea CFR Marfă va fi făcută "în aşa fel încât să fie evitat un eşec".
Articol de Petruţ Hîrţescu, 07 Februarie 2013, 10:05
Privatizarea întreprinderilor de stat cu pierderi este un angajament al autorităţilor în faţa creditorilor internaţionali pentru a scuti guvernul de cheltuieli neperformante.
În acest context, miercuri, guvernul a aprobat strategia de privatizare a CFR Marfă, companie ale cărei datorii se ridică în prezent la 1,89 miliarde de lei.
Cea mai mare parte a datoriilor sunt către bugetul de stat şi către CFR Infrastructură, dar sunt şi o serie de penalităţi.
Audio: Apel Matinal la Radio România Actualităţi, invitat ministrul transporturilor, Relu Fenechiu
Ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat la Apel matinal, la Radio România Actualităţi, că privatizarea companiei CFR Marfă va fi făcută in aşa fel incât să fie evitat un eşec.
Investitori cu experienţă în domeniu
Pentru participarea la licitaţie, potenţialii investitori trebuie să demonstreze atât experienţă în domeniu cât şi capacitatea de a dezvolta compania.
O altă condiţie va fi, potrivit ministrului, depunerea unei garantţii de participare la licitaţie, de 10 milioane de euro.
"În primul rând este o privatizare cu precalificare, investitorii vor trebui să demonstreze că au bonitatea necesară, că au capacitatea necesară de a dezvolta domeniul şi că au o experienţă relevantă în domeniu.
"De asemenea, am introdus o garanţie destul de mare spun eu, este vorba de 10 milioane de euro, o garanţie pentru participare la licitaţie", a precizat Relu Fenechiu.
Companii de transport marfă private "se dezvoltă în continuare foarte bine"
Ministrul transporturilor speră că privatizarea va schimba situaţia companiei.
"Pentru mine paradoxul este că între timp în România s-au dezvoltat companii de transport marfă private care lucrează sau au lucrat în cea mai mare parte cu material rulant de la compania de stat şi totuşi s-au dezvoltat şi se dezvoltă în continuare foarte bine.
"Eu mă bucur pentru acest lucru, dar din acest motiv avem de ales, ori suntem în stare să gestionăm la stat o companie ori dacă nu trebuie să-l dăm privaţilor.
"S-a demonstrat de mult timp că statul este cel mai prost manager care există în lume. Acum, ei mi-aş fi dorit această provocare să arăt că pot să gestionez şi cu management de stat o companie, dar, din nefericire, când o companie are două miliarde de lei datorii şi un miliard trei sute active poate fi declarată oricând în insolvenţă şi nu-mi mai pot permite această provocare", a declarat ministrul transporturilor, Relu Fenechiu la Radio România Actualităţi.