Kraft va renunţa la produsele Cadbury din România şi Polonia
Aceasta a fost condiţia Comisiei Europene pentru a aproba cumpărarea Cadbury de către Kraft.
Articol de Sorin Solomon, 07 Ianuarie 2010, 17:12
Comisia Europeană a avizat achiziţia companiei britanice Cadbury de către grupul american Kraft Foods, cu condiţia ca firma nou formată să renunţe la operaţiunile Cadbury din România şi Polonia de fabricare de produse din ciocolată.
Comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes, s-a declarat mulţumită de condiţiile impuse pentru avizarea tranzacţiei, arătând că preluarea Cadbury de către Kraft nu va avea efecte negative asupra competiţiei şi consumatorilor din spaţiul Uniunii Europene.
Atât Kraft, cât şi Cadbury sunt actori importanţi în sectorul produselor de ciocolată din Uniunea Europeană.
Kraft dispune de o prezenţă puternică în majoritatea statelor membre, cu excepţia Marii Britanii şi Irlandei, unde consumatorii preferă ciocolata tradiţională britanică, produsă de Cadbury.
Această firmă îşi desfăşoară activitatea în Europa în principal în Franţa, Polonia, România şi Portugalia, prin mărci locale achiziţionate.
Comisia Europeană a semnalat probleme de concurenţă în sectorul produselor de ciocolată din Polonia şi România, ţări în care cotele de piaţă ale acestor două companii sunt extrem de ridicate, iar mărcile acestora sunt în strânsă concurenţă, în special pe piaţa tabletelor de ciocolată.
Kraft s-a angajat să cesioneze activităţile Cadbury legate de fabricarea de dulciuri comercializate sub marca Wedel pe piaţa din Polonia şi activităţile Cadbury în sectorul produselor de ciocolată din România.
Kraft a lansat o ofertă publică de peste 10 miliarde de lire pentru cumpărarea Cadbury, însă compania britanică a respins oferta iar acţionarii acesteia nu par entuziasmaţi de propunerea grupului american.
Cadbury a cumpărat în iunie 2007, 93,2% din titlurile fabricii de ciocolată şi produse zaharoase Kandia-Excelent din Bucureşti.