Investitorii acuză statul de "discriminare"
Aceştia sunt împotriva acordării plăţilor compensatorii disponibilizaţilor din companiile de stat din bugetul asigurărilor de şomaj.
Articol de Cora Enache, 05 Martie 2010, 16:59
Investitorii români acuză statul de discriminare în acordarea plăţilor compensatorii pentru disponibilizaţi.
Cei peste 10 mii de angajaţi de la CFR care îşi vor pierde locul de muncă de luni vor primi sume compensatorii de la fondul de şomaj şi nu din bugetul companiilor care îi disponibilizează, conform unei ordonanţe de guvern din ianuarie.
Acelaşi lucru urmează să se întâmple şi în cazul altor 3500 de salariaţi din companiile subordonate Ministerului Economiei.
Persoanele concediate ca urmare a restructurării şi reorganizării unor societăţi naţionale sau societăţi comerciale cu capital majoritar de stat din sectorul feroviar vor beneficia, potrivit legii, de o sumă egală cu de două ori salariul mediu net pe economie, de indemnizaţie de şomaj şi de un venit lunar de completare.
Întreprinzătorii spun că această măsură nu este corectă pentru că sumele provin din bugetul asigurărilor de şomaj şi nu din cel al companiilor care disponibilizează.
Preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din România, Ovidiu Nicolescu a declarat că ajutorul de şomaj trebuie să se dea în funcţie de contribuţiile anterioare.
"Sunt nişte anomalii cu totul crase. O să vedeţi că la sfârşitul anului nu o să mai fie sume să se dea pentru şomerii din partea privată ", a completat acesta.
Pe de altă parte autorităţile dau asigurări că bugetul de şomaj a fost suplimentat luându-se în calcul sumele necesare disponibilizărilor.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Gheorghe Popa, a declarat că venitul de completare are regimul ajutorul de şomaj şi se plăteşte din fondul de şomaj, dar pentru aceste sume a fost suplimentat fondul de şomaj cu bani de la bugetul de stat.
"Nu sunt în pericol şomerii, să nu-şi primească ajutorul de şomaj", a mai spus Gheorghe Popa.
Bugetul unităţilor feroviare nu putea suporta plata acestor drepturi pentru salariaţi şi ar fi fost nevoie de suplimentarea de la bugetul de stat a bugetelor celor trei unităţi feroviare, a mai precizat Gheorghe Popa.