"Întârzieri majore" în activitatea directorului general al Tarom
Consiliul de Administraţie al Tarom susţine că directorul general ar fi îndeplinit de la preluarea funcţiei sub 30% din obiectivele pe care le-ar fi putut realiza.
Articol de Florin Matei, 03 Iulie 2013, 17:36
Consiliul de Administraţie al Tarom a constatat întârzieri majore în activităţile directorului general Christian Heinzmann.
Aceste întârzieri decurg din Planul de Management aprobat, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, preşedintele CA al Tarom, Dan Pascariu.
"Elaborarea şi aprobarea strategiei de redresare, precum şi monitorizarea procesului de implementare a acesteia reprezintă principalul obiectiv al CA Tarom .
"Monitorizând lunar, cu maximă răspundere, acest proces de implementarea strategiei, membrii CA au constatat, cu regret întârzieri majore în ceea ce priveşte activităţile pe care domnul Heinzmann avea responsabilitatea să le ducă la îndeplinire conform Planului de Management.
"Până în momentul de faţă nu a fost îndeplinit nici măcar 30% din ceea ce ar fi putut să fie îndeplinit", a afirmat Dan Pascariu.
Preşedintele CA Tarom a menţionat că directorul general Christian Heinzmann nu a respectat liniile directoare cerute de membrii CA la numirea sa în funcţie
Potrivit Agerpres, acestea erau îngheţarea angajărilor, raţionalizarea achiziţiilor, renegocierea contractelor cu furnizorii, precum şi pregătirea restructurării companiei.
Date "inexacte" privind performanţele companiei
Membrii CA îl acuză pe directorul general că a permis derularea unei serii de achiziţii şi continuarea angajărilor fără respectarea procedurilor şi fără aprobarea CA.
În ceea ce priveşte renegocierea contractelor, până în prezent a fost renegociat şi semnat un singur contract, iar restructurarea companiei nu a fost încă demarată.
Mai mult, CA TAROM susţine că afirmaţiile directorului general cu privire la performanţele financiare ale companiei pe primele cinci luni ale anului sunt inexacte.
În ceea ce priveşte trecerea pe profit a companiei Tarom în luna mai, CA precizează că, în fiecare an, în perioada de vară Tarom înregistrează venituri mai mari decât cheltuielile datorită biletelor achiziţionate în avans, dar după încheierea sezonului turistic pierderile vor reveni în lipsa unor măsuri de restructurare majoră, notează Mediafax.
Dan Pascariu a dezminţit şi afirmaţiile conform cărora ar exista la nivelul CA un plan secret de privatizare a companiei.
"Nu este în interesul Tarom să discutăm la acest moment despre privatizare", a mai afirmat Dan Pascariu.