Înmatriculările de maşini noi, "în creştere în România"
Dacă la nivel european s-a înregistrat în primele două luni ale anului 2012 o scădere a înmatriculărilor de autoturisme noi, în România acestea au urcat cu 54%, anunţă Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Articol de Paul Poteraşi, 15 Martie 2012, 13:03
Înmatriculările de autoturisme noi în România au urcat cu 54% în primele două luni ale anului faţă de perioada similară din 2011, la peste 9.000 de unităţi, cea mai semnificativă creştere din UE ca procent, se arată într-un comunicat transmis joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care preia datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a ajuns în primele două luni ale anului 2012 la 9.063 de utităţi, în timp ce în perioada similară din 2011 se înregistrau doar 5.886 de unităţi.
Citiţi şi: |
Situaţia înregistrărilor de autoturisme noi. |
Piaţa auto în ansamblu, inclusiv vehiculele pe două roţi, autobuzele şi microbuzele şi vehiculele pentru transportul mărfurilor, a avut o creştere de 20,94% a numărului înmatriculărilor de autovehicule noi în luna februarie raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, la 5.713 unităţi, potrivit DPRCIV.
În topul mărcilor, înmatriculările de autoturisme noi Dacia în România au urcat în februarie cu 9,81%, la 996 unităţi, în timp ce Skoda a înregistrat un avans de 23,04%, la 470 de maşini.
Înregistrările de autoturisme în Uniunea Europeană. Foto: acea.be |
Volkswagen a afişat un avans de 36,25%, la 436 unităţi, Ford a reuşit o creştere de 50,22%, la 347 autoturisme, iar Renault a avansat cu 24,38%, la 250 de înmatriculări, notează instituţia.
România a înregistat în primele două luni ale anului 2012 cea mai puternică creştere ca procent, în timp ce Polonia a avut cea mai bună evoluţie ca volum, câştigând peste 6.000 de înmatriculări de autoturisme noi (plus 15,2%), de la 41.800 la 48.169 unităţi.
Piaţa europeană, în scădere
La nivelul Uniunii Europene însă înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 8,3%, în primele două luni ale anului 2012 faţă de perioada similară din 2011, de la 2,027 milioane la 1,858 milioane, se spune în comunicatul ACEA.
În luna februarie, piaţa auto din UE s-a restrâns cu 9,7%, de la 984.010 la 888.878 înmatriculări.
Evoluţia înregistrărilor de autoturisme noi în UE. Foto: acea.be |
Germania, cea mai mare piaţă europeană, a consemnat în ianuarie-februarie o evoluţie uşor negativă, de minus 0,2%, de la circa 435.500 la 434.500 de unităţi, în timp ce Franţa, a doua economie a UE, a afişat scăderi de peste 20% atât în primele două luni - la 310.056 unităţi, cât şi în luna februarie - la 163.010 înmatriculări, marcând cele mai puternice scăderi ca volum.
Dacia a înregistrat o scădere de 6% a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi în UE în primele două luni ale anului, de la 38.169 la 35.878 unităţi.
În februarie, înregistrările de automobile Dacia au coborât cu 5,2%, de la 18.212 la 17.259 unităţi.
Grupul Renault, al treilea mare constructor european şi proprietarul Dacia, a consemnat însă un declin de aproximativ 24% atât în primele două luni, cât şi în februarie.
Înregistrările de autoturisme noi în funcţie de producător. Foto: acea.be |
Astfel, înmatriculările de autoturisme noi Renault şi Dacia au coborât în ianuarie-februarie cu 24,6%, la 165.333 unităţi.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a înregistrat de la începutul anului o scădere de 0,9% a numărului înmatriculărilor în UE, de la circa 446.000 unităţi la 442.000 unităţi.
Peugeot, al doilea jucător de pe continent, a consemnat un declin de 15,8%, de la 281.800 la 237.175 unităţi.