IMM-urile cer crearea unei bănci dedicate finanţării sectorului
Antreprenorii propun creşterea transparenţei şi competiţiei în sectorul bancar, sprijinirea accesului la consultanţă şi valorificarea mai bună a garanţiilor acordate.
03 Octombrie 2013, 18:49
Reprezentanţii întreprinderilor mici şi mijlocii cer din nou o strategie coerentă pentru revitalizarea sectorului.
După semnalele clare venite recent de la băncile comerciale, care dau de înţeles că instituţiile de creditare nu sunt dispuse să sprijine prin finanţări masive IMM-urile, la un eveniment de profil a fost readusă în discuţie ideea creării unei bănci speciale pentru acest sector.
Întreprinderile din România au fost grav afectate de criză, iar pentru a remedia această situaţie, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii vine cu un set de propuneri, printre care se numără creşterea transparenţei şi competiţiei în sectorul bancar, sprijinirea accesului la consultanţă pentru IMM-uri şi valorificarea, într-o măsură mai mare, a garanţiilor acordate prin intermediul Fondului Naţional de Garantare a Creditelor şi a Fondului Român de Contragarantare.
De asemenea, antreprenorii cer şi înfiinţarea unei bănci care să acorde finanţare exclusiv întreprinderilor.
Preşedintele Consiliului IMM-urilor, Ovidiu Nicolescu, a declarat că băncile, în general, nu prea promovează antreprenorilor fondurile de garantare şi contragarantare.
"Nu ajung suficiente cereri de credite la firme, la Fondul de Garantare şi Contragarantare. Fondul de Garantare şi Contragarantare nu finanţează decât ce propun băncile. Foarte multe dosare finanţabile de Fondurile de Garantare şi Contragarantare nu ajung acolo.
"Pentru că dacă o să vă duceţi în nu ştiu câte orăşele, aproape la orice bancă /îţi/ zice: domnule, nu aveţi garanţii. Deci nici băncile nu fac suficientă promovare. Şi foarte mulţi nu ştiu sau nu vor să îşi complice viaţa. Plus că ştim cu toţii că funcţionarul de la bancă, de la ghişeu, e mai interesat că vii tu cu casa să se evalueze decât să trimită dosarul acolo", a mai declarat Ovidiu Nicolescu.
Totodată, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii a subliniat şi faptul că până în acest moment, România nu are o strategie post-aderare, motiv pentru care este nevoie de una care să vizeze toate domeniile şi subdomeniile, de la agricultură până la industrie, pentru a şti exact care sunt priorităţile, dar şi resursele pentru relansarea economică.