Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Google, cel mai valoros brand din lume

Într-un top realizat de compania britanică Brand Finance, gigantul american Google este estimat la 44,29 miliarde de dolari. Podiumul este completat de Microsoft (42,8 miliarde de dolari) şi de Walmart (36,22 miliarde de dolari).

Google, cel mai valoros brand din lume
Google este estimat la 44,29 miliarde de dolari. Foto: Reuters.

Articol de Paul Poteraşi, 21 Martie 2011, 19:11

Google a devenit în acest an, cel mai valoros brand din lume, estimat la 44,29 miliarde de dolari, şi a înlocuit liderul de anul trecut Walmart într-un top realizat de compania britanică de consultanţă Brand Finance.

În topul făcut de cei de la Brand Finance, nouă din primele zece poziţii sunt ocupate de mărci americane.

În 2010, Google se situa pe locul secund.

Pe locul secund în clasamentul pentru 2011 al celor mai valoroase 500 de branduri din lume se află Microsoft (42,8 miliarde de dolari), iar pe locul al treilea Walmart (36,22 miliarde de dolari).

Următoarele şapte locuri sunt ocupate în ordinea următoare: IBM (36,1 miliarde de dolari), Vodafone (30,67 miliarde de dolari), Bank of America (30,62 miliarde de dolari), General Electric (30,5 miliarde de dolari), Apple (29,54 miliarde de dolari), Wells Fargo (28,9 miliarde de dolari) şi AT&T (28,88 miliarde de dolari).

Singura prezenţă în top zece din afara SUA este grupul britanic Vodafone.

Pentru prima dată, brandul Coca-Cola nu a fost inclus între primele zece, situaţie explicabilă prin trendul în rândul consumatorilor din statele dezvoltate de a se orienta către băuturi mai sănătoase, necarbonatate, se arată într-un comunicat al Brand Finance.

Coca-Cola, cu o valoare de 25,8 miliarde de dolari, a coborât pe poziţia 16, de pe 3 anul trecut.

Nokia a avut cel mai mare declin dintre cele 500 de branduri analizate, respectiv 9,9 miliarde de dolari, din cauza dificultăţilor înregistrate pe piaţa smartphone-urilor.

Astfel, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume a coborât de pe locul 21 pe 94, cu o valoare a mărcii de 9,66 miliarde de dolari.

Facebook a intrat în topul Brand Finance cu o valoare de 3,7 miliarde de dolari.

Compania britanică a lansat topul celor mai valoaroase branduri în 2007, iar anul următor acesta a fost extins de la 250 de mărci la 500.

Facebook adună investiţii de 500 milioane dolari
În lume 04 Ianuarie 2011, 08:39

Facebook adună investiţii de 500 milioane dolari

Popularul site de socializare Facebook a acumulat investiţii de la Goldman Sachs şi de la firma rusească de investiţii...

Facebook adună investiţii de 500 milioane dolari
“Economia în 5 minute” cu Sorin Pâslaru
Economie 22 Februarie 2025, 17:29

“Economia în 5 minute” cu Sorin Pâslaru

Redactorul-șef al Ziarului Financiar face analiza săptămânală în Poiana lui Johann.

“Economia în 5 minute” cu Sorin Pâslaru
Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch
Economie 22 Februarie 2025, 13:16

Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch

Agenția de evaluare financiară internațională confirmă ratingul României pe termen lung la categoria BBB minus, cu...

Ministrul Finanțelor, reacție la anunțul agenției Fitch
Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor
Economie 22 Februarie 2025, 10:26

Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor

Agenţia de evaluare financiară internațională confirmă ratingul României pe termen lung la categoria BBB Minus, cu...

Fitch menţine România în categoria de rating recomandată investiţiilor
România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență
Economie 21 Februarie 2025, 21:12

România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență

Premierul Marcel Ciolacu s-a întâlnit vineri la Bruxelles cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

România va solicita modificarea Planului Național de Redresare și Reziliență
Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum
Economie 21 Februarie 2025, 19:10

Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum

Eurostat precizează că este cea mai mare creștere înregistrată de la debutul colectării datelor statistice, în 2004.

Eurostat: Ponderea energiei regenerabile în UE, la peste 45% din consum
Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni
Economie 21 Februarie 2025, 16:15

Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni

Termocentrala de la Paroșeni poate produce 150 de megawați, însă nu ar avea suficient combustibil din cauza producției...

Termocentrala de la Paroșeni își va relua activitatea luni
Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri
Economie 21 Februarie 2025, 15:01

Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri

Dragoș Anastasiu este antreprenor.

Dragoș Anastasiu, numit consilier onorific pentru relația cu mediul de afaceri