Google, cel mai valoros brand din lume
Într-un top realizat de compania britanică Brand Finance, gigantul american Google este estimat la 44,29 miliarde de dolari. Podiumul este completat de Microsoft (42,8 miliarde de dolari) şi de Walmart (36,22 miliarde de dolari).
Articol de Paul Poteraşi, 21 Martie 2011, 19:11
Google a devenit în acest an, cel mai valoros brand din lume, estimat la 44,29 miliarde de dolari, şi a înlocuit liderul de anul trecut Walmart într-un top realizat de compania britanică de consultanţă Brand Finance.
În topul făcut de cei de la Brand Finance, nouă din primele zece poziţii sunt ocupate de mărci americane.
În 2010, Google se situa pe locul secund.
Pe locul secund în clasamentul pentru 2011 al celor mai valoroase 500 de branduri din lume se află Microsoft (42,8 miliarde de dolari), iar pe locul al treilea Walmart (36,22 miliarde de dolari).
Următoarele şapte locuri sunt ocupate în ordinea următoare: IBM (36,1 miliarde de dolari), Vodafone (30,67 miliarde de dolari), Bank of America (30,62 miliarde de dolari), General Electric (30,5 miliarde de dolari), Apple (29,54 miliarde de dolari), Wells Fargo (28,9 miliarde de dolari) şi AT&T (28,88 miliarde de dolari).
Singura prezenţă în top zece din afara SUA este grupul britanic Vodafone.
Pentru prima dată, brandul Coca-Cola nu a fost inclus între primele zece, situaţie explicabilă prin trendul în rândul consumatorilor din statele dezvoltate de a se orienta către băuturi mai sănătoase, necarbonatate, se arată într-un comunicat al Brand Finance.
Coca-Cola, cu o valoare de 25,8 miliarde de dolari, a coborât pe poziţia 16, de pe 3 anul trecut.
Nokia a avut cel mai mare declin dintre cele 500 de branduri analizate, respectiv 9,9 miliarde de dolari, din cauza dificultăţilor înregistrate pe piaţa smartphone-urilor.
Astfel, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume a coborât de pe locul 21 pe 94, cu o valoare a mărcii de 9,66 miliarde de dolari.
Facebook a intrat în topul Brand Finance cu o valoare de 3,7 miliarde de dolari.
Compania britanică a lansat topul celor mai valoaroase branduri în 2007, iar anul următor acesta a fost extins de la 250 de mărci la 500.