Germania s-a opus taxării suplimentare a vehiculelor electrice chinezești
Cu toate acestea, Comisia Europeană a adoptat o decizie în acest sens, cu zece voturi pentru și cinci împotrivă.
Articol de Vlad Drăghicescu, Bonn, 04 Octombrie 2024, 16:47
Comisia Europeană a decis vineri taxarea suplimentară, cu maximum 35%, a vehiculelor electrice importate din China. Măsura se va aplica până la sfârşitul acestei luni. Zece state au votat în favoarea acestor taxe, cinci s-au opus, iar alte 12 s-au abţinut. Aceste taxe vin după o investigaţie a Comisiei Europene, care a evidenţiat că producătorii chinezi de maşini electrice primesc subvenţii care încalcă regulile pieţei, iar preţul lor mic creează o competiţie neloială şi îi afectează pe producătorii europeni.
Reporter: Germania - mare exportator de maşini în China - s-a opus deciziei Comisiei, dar nu a reuşit să o oprească. Berlinul se teme acum de măsuri similare ale Beijingului, care ar putea afecta puternic industria auto germană.
Ideea introducerii de taxe vamale pentru maşinile electrice importate din China a stârnit controverse la Berlin, unde cancelarul Olaf Scholz, căruia îi revenise ultimul cuvânt în această chestiune, a luat hotărârea de a respinge taxele vamale.
El a pus astfel capăt neînţelegerilor din sânul guvernului pe care îl conduce. În timp ce ministrul Transporturilor şi ministrul Finanţelor, liberali, au respins taxele, ministrul de Externe şi ministrul Economiei, ambii ecologişti, s-au pronunţat în favoarea abţinerii de la vot, pentru a lăsa, spun ei, deschisă uşa negocierilor cu China.
Asociaţia Germană a Industriei Auto s-a pronunţat şi ea împotriva introducerii de tarife. Deşi înţelegem raţiunile invocate de Comisia Europeană, introducerea de taxe este abordarea greşită, a explicat Hildegard Müller, preşedinta asociaţiei, în timpul unei vizite la Bruxelles.
Constructorii germani de automobile se tem acum că Beijingul ar putea lua contramăsuri, aplicând taxe vamale asupra importurilor din Germania. Aceasta în condiţiile în care, spre deosebire de producătorii auto francezi, o proporţie semnificativă a exporturilor germane se îndreaptă spre China.