Expertiza românească "trebuie valorificată mai bine"
La București a avut loc un seminar despre diplomația economică.
Articol de Iulian Olescu, 21 Iulie 2015, 15:05
Este necesar ca autoritatile sa manifeste mai multa disponibilitate in procesul de sprijinire a comunitatii de afaceri din Romania, deoarece pe langa atragerea investitiilor straine este nevoie si de incurajarea capitalului autohton sa investeasca in alte tari, a declarat consilierul prezidential, Lazar Comanescu, in cadrul seminarului dedicat rolului diplomatiei economice in promovarea si sustinerea companiilor romanesti in strainatate.
Participantii la reuniune au apreciat ca intreaga retea de promovarea a comertului exterior a Romaniei trebuie regandita si redimensionata pentru a corespunde necesitatilor exprimate de mediul de afaceri.
Asta presupune atat cresterea numarului reprezentantilor Romaniei in tari cu care avem deja relatii economice importante dar si in state unde tara noastra nu este reprezentata in prezent, cat si promovarea unui sistem de salarizare motivant in acest domeniu.
Lazar Comanescu a precizat ca statul trebuie sa se implice mai mult in identificarea acelor tari si proiecte in care expertiza romaneasca poate juca un rol important.
El a dat ca exemplu liniile de transport de inalta tensiune pe care Germania le realizeaza pentru a uni zonele de sud si nord ale tarii, proiect la care specialistii romani ar putea contribui.
Consilierul prezidential a vorbit si despre incurajarea formarii de societati mixte prin intermediul carora capitalul autohton ar putea patrunde pe terte piete.
El a precizat ca Spania este un foarte bun exemplu in acest sens, aceasta avand legaturi traditionale cu zona foarte dinamica a Americii Latine, piata pe care ar putea patrunde si firmele romanesti prin intermediul unor asocieri cu companii spaniole.
Ambasadorul Lazar Comanescu a punctat importanta oportunitatilor pe care le reprezinta relatiile economice cu state din afara Uniunii Europene, in acest sens fiind necesara in opinia sa infiintarea unui Institut de Comert Exterior care sa se ocupe inclusiv de promovarea acestor aspecte.
El a mentionat faptul ca la nivelul Administratiei Prezidentiale se are in vedere organizarea regulata de intalniri informale cu reprezentanti ai mediului de afaceri romanesc pentru a se identifica punctele in care ar fi nevoie de actiuni mai concertate.