Europenii "nu prea mai cumpără maşini noi"
Înmatriculările de maşini noi în ţările Uniunii Europene şi-au continuat trendul descrescător, ajungând la cel mai scăzut nivel - mai puţin de 800.000 de unităţi.
03 Aprilie 2013, 04:35
În primele luni ale anului, înmatriculările de maşini noi în ţările Uniunii Europene şi-au continuat trendul descrescător început în octombrie 2011, ajungând la cel mai scăzut nivel - mai puţin de 800.000 de unităţi.
În afara Marii Britanii, singura care a raportat o creştere de 7,9%, toate celelalte pieţe importante au înregistrat scăderi care variază de la 9,8% în Spania, 10,5% în Germania până la 17,4% în Italia.
Dintre mărcile importante, Ford a suferit cea mai mare scădere, iar Dacia a reuşit să-şi crească numărul de maşini înmatriculate cu aproape 16% în februarie, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Aşa reiese din datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile.
Dacia se vinde bine în Franţa, chiar şi în condiţii de criză, în timp ce în Hexagon vânzările de autoturisme noi au înregistrat o scădere de aproape un sfert, noile modele fabricate pe platforma de la Mioveni au înregistrat o scădere, şi ele, de doar 8%.
Doar 165.000 de maşini noi s-au vândut în Franţa, în luna martie, ceea ce înseamnă cu 16% mai puţine decât cu un an în urmă.
"În momentul de faţă, în Franţa lumea aşteaptă, nu se grăbeşte să cumpere maşini noi. Explicaţia este contextul de criză, mai ales că lucrurile pe care le spun atât unii politicieni, cât şi mulţi analişti provoacă o anumită angoasă. Clienţii potenţiali nu au încredere în viitor şi nu sunt, probabil, dispuşi să cumpere un vehicul imediat", crede Gérard Morand, analist de piaţă pentru Pricewaterhouse Coopers.
.
Atât firmele străine, cum ar fi Volkswagen, cât şi firmele locale au avut de suferit pe piaţa franceză.
Peugeot şi Citroën au scăzut în ansamblu cu aproape 24%. Renault a rezistat, însă, mai bine, cu o scădere totală a vânzărilor de numai 8%, şi asta, mulţumită maşinilor Dacia.
"Vânzările de maşini Dacia au fost foarte bune pe întreg trimestrul, în creştere cu 24%, şi cel mai bine merg modelele recente.
"Noul Sandero a avut mult succes, monovolumul Lodgy a mers, de asemenea, foarte bine, noul Dokker începe să intre pe piaţă - peste 1.500 de unităţi au fost vândute -, iar Loganul nou soseşte, şi el", susţine François Roudier de la Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Există, aşadar, toate premisele pentru ca succesul maşinilor Dacia pe piaţa franceză să continue.