Dependenţa de asigurările auto
Companiile de asigurări trebuie să ofere produse mai simple şi mai ieftine, care să corespundă atât nevoilor, cât şi capacităţii financiare a clienţilor.
Articol de Florin Lepădatu, 06 Februarie 2018, 06:57
Companiile de asigurări trebuie să ofere produse mai simple şi mai ieftine, care să corespundă atât nevoilor, cât şi capacităţii financiare a clienţilor.
Aceasta este principala concluzie la care au ajuns specialiştii participanţi la o conferinţă de profil desfăşurată, luni, în Bucureşti, al cărei scop a fost găsirea celor mai bune soluţii în domeniu pentru anul 2018.
Reporter, Iulian Olescu: "Dependenţa de asigurările auto, în special de RCA, dezvoltarea insuficientă a pieţei asigurărilor facultative, gradul mic de cuprindere în asigurare a locuinţelor şi nivelul ridicat de concentrare a pieţei asigurărilor - sunt principalele provocări ale industriei de profil - consideră vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Cornel Coca Constantinescu.
Cornel Coca Constantinescu: "Dacă nu înţelegem clientul, nevoile clientului, capacitatea reală de cumpărare a clientului respectiv, degeaba lansăm produse.
Uitaţi-vă care este media lunară a venitului pe gospodărie în România.
Ea a fost de 3.250 de lei.
Cheltuielile totale în medie au fost de 2.761 de lei lunar, generând un venit disponibil de 489 de lei.
Este extrem, extrem de mic.
Eu vă recomand, cu mare atenţie să identificaţi nevoile reale de asigurare şi să creaţi noi produse, poate mai simple şi mai ieftine."
Este o idee cu care este de acord şi companiile de asigurare dar şi brokerii din domeniu - după cum a precizat Viktor Schrader, membru al Consiliului Director al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România: "Accesibilitatea unui produs nu e dată doar de buget, este evident un aspect esenţial, dar al doilea element de accesibilitate este simplitatea şi claritatea lui." "