Dacia bilanț în creștere pe 2015, Renault are probleme de imagine
Grupul Renault a anunțat că în 2015, vânzările mondiale au crescut cu 3,3% atingând un nivel record.
Articol de Bogdan Predescu, 21 Ianuarie 2016, 15:38
Bilanţul anului 2015 pentru constructorul autohton de automobile Dacia a adus o valoare de peste 550.000 de autovehicule comercializate și o creștere puternică în segmentul volume de vânzări, reușindu-se astfel consolidarea poziției de lider cu o cotă de piață de aproape 33%.
Între timp și grupul Renault a anunțat că în 2015, vânzările mondiale au crescut cu 3,3% atingând un nivel record.
Valorile bune raportate de francezi sunt însă afectate de ultimele probleme pe care le-a resimțit constructorul auto, respectiv o rechemare în service și o vizită a unei comisii guvernamentale care a testat emisiile poluante.
Francezii de la Renault au anunțat de curând că vor rechema în service peste 15.000 de vehicule noi, înainte de a le pune în vânzare, pentru a efectua reglaje la motoare. Mai exact este vorba despre 15.800 de exemplare ale modelului Captur cu motorizarea diesel de 1.5 litri și 110 cai putere, care se pare că are probleme pentru că sistemul de reducere a poluării nu funcționează sub 17 grade Celsius.
Renault a fost criticat în ultima perioadă pentru că unele din modelele sale au depăşit normele de emisii de CO2 şi oxizi de azot, constructorul francez precizând că în următoarele săptămâni, va prezenta un plan tehnic privind reducerea diferenţelor între emisiilor în condiţii reale şi cele din normele de omologare.
Vă reamintim că în a doua săptămână din ianuarie Guvernul francez a anunţat că mai multe vehicule, provenite atât de la producători francezi cât şi internaţionali, au fost testate iar rezultatele au arătat că niciun alt producător, în afară de Volkswagen, nu a utilizat un software care să falsifice rezultatele testelor de poluare. Au fost vizate în principal grupurile franceze Renault și PSA Peugeot Citroen.
Audio: Jan Ptacek – director general Renault Commercial Roumanie a vorbit despre acest subiect și care este poziția față de marca Dacia.
În 2015 constructorul autohton Dacia a înregistrat un nou record comercial, volumul vânzărilor atingând valoarea de 550.920 de unități, cu 7,7% mai mult față de nivelul atins în 2014.
Creșterea a fost generată de performanța excelentă a întregii game, cu trei dintre modelele mărcii (Sandero, Duster și Logan) care au înregistrat vânzări de peste 100.000 de unități.
Profitând de gama sa completă, care acoperă cele mai importante segmente ale pieței auto din România, Dacia a găsit mijloacele pentru a seduce toate categoriile de clienți.
Programul de reînnoire a parcului auto național – Remat – şi-a dovedit şi în 2015 utilitatea.
Livrările Dacia prin intermediul acestui program, destinat în principal clienților persoane fizice, se ridică la peste 11.500 de vehicule. Constructorul de la Mioveni a știut, totodată, să se adapteze la nevoile companiilor care dețin flote, datorită bunei poziționări a produselor sale şi a atractivității modelelor din gamă.
Cu peste 16.100 de unități vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 43% din vânzările totale, Logan berlină rămâne cea mai importantă versiune a mărcii Dacia în România, chiar dacă oferta Logan s-a îmbogățit anul trecut cu o nouă versiune, vârf de gamă, intitulată Prestige.
Dacia a fost și în 2015 în ofensivă pe piețele internaționale, reuşind să comercializeze peste 513.000 de mașini, cu 6% mai multe față de anul precedent.
Principala piaţă pentru export este Franţa, secondată de Spania și Germania.
Una din pieţele cu o bună dezvoltare în ultimii ani este şi cea din Marea Britanie, acolo unde Dacia a vândut anul trecut aproape 26.300 de unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul 8 în clasamentul piețelor externe ale mărcii.
Spre exemplu în Marea Britanie Dacia nu vinde flote, deoarece strategia este să “cucerească” noile pieţe prin atragerea clienţilor nu numai de la mărcile coreene sau japoneze, ci şi dinspre piaţa de second-hand.
Director de Marketing şi comunicare pentru Dacia Renault în Marea Britanie este românul Mihai Bordeanu, cel care ne-a dezvăluit cam cum se alcătuieşte profilul cumpărătorului pentru o creştere a vânzărilor
Audio: Mihai Bordeanu.
La rândul său Directorul General Renault Commercial Roumanie – Jan Ptacek ne-a oferit o scurtă sinteză a anului comercial 2015
Audio: Jan Ptacek.
Ca perspective pentru 2016 Dacia a anunțat că își propune să își mențină și să își consolideze poziția de lider pe piața din România, iar oferta de produse va fi completată prin introducerea, în decursul primului trimestru, a versiunilor Sandero și Logan echipate cu transmisie pilotată.