Conferința CPR 2020
Confederația Patronatul Român și Revista Patronatului Român au organizat in data de 17.12.2020, incapand cu ora 16:00 evenimentul festiv „Conferinta CPR 2020”.
Articol de Radiojurnal, 21 Decembrie 2020, 16:25
Confederația Patronatul Român și Revista Patronatului Român au organizat in data de 17.12.2020, incapand cu ora 16:00 evenimentul festiv „Conferinta CPR 2020” cu urmatoarea agendă:
1. Lansarea Revistei Patronatului Roman;
2. Lansarea publică a Proiectului „Patronatul Roman Redivivus – Participarea la programul “Resetarea și Relansarea vieții politice, economice și sociale a României.””
3. Conferința online „Dezvoltare și inovație în afaceri” – Ediția a III-a: „Schimbarea de paradigmă – Dezvoltarea orizontului de cunoaștere și preocupări pentru Antreprenori și Manageri”
In deschidere, Cezar Iulian Armasu – editorul Revistei Patronatului Roman si Vicepresedinte PR si comunicare Confederatia Patronatul Roman, a multumit Domnului Presedinte Gheorghe Naghiu pentru increderea acordata prin incredintarea acestui proiect si a multumit Domnului Corneliu Calota care s-a implicat de la inceput in configurarea proiectului si in organizarea seriei de Conferinte “Dezvoltare si inovatie in afaceri” ce a ajuns astazi la a III-a editie. In continuare a aratat ca această publicaţie are rolul de a aduce în atenţia mediului de afaceri potenţialul pe care îl are mişcarea patronală şi Confederaţia Patronatul Român.
Cezar Iulian Armasu, editorul Revistei Patronatului Roman si Vicepresedinte PR si comunicare Confederatia Patronatul Roman.
“Revista Patronatului Român este în primul rând un mijloc de comunicare mai eficace, care să aducă în atenţia mediului de afaceri potenţialul pe care îl are mişcarea patronală în general şi Confederaţia Patronatului Român în special, potenţial de a oferi un sprijin şi soluţii concrete antreprenorilor şi managerilor din mediul de afaceri pentru dezvoltarea afacerilor, dar şi pentru depăşirea dificultăţilor generate, atât de actuala criză medicală, cât şi a dificultăţilor inerente drumului greu pe care îl au de parcurs antreprenorii într-un mediu de afaceri dificil”, a menţionat Cezar Iulian Armaşu, care este şi vicepreşedinte PR şi Comunicare al confederaţiei.
Acesta a subliniat că Revista Patronatului Român va pune la dispoziţia mediului de afaceri analize, tendinţe de evoluţii în diverse sectoare de activitate, dar va oferi şi un loc în care antreprenorii şi managerii pot să pună pe masă problemele şi dificultăţile cu care se întâlnesc astfel încât, generând dezbateri, atât cu ceilalţi antreprenori şi manageri, cât şi cu consultanţi specializaţi, cu analişti, să fie găsite soluţii.
La rândul său, preşedintele Confederaţiei Patronatului Român, Gheorghe Naghiu, a invitat antreprenorii şi managerii din mediul de afaceri românesc să se alăture proiectelor aflate în derulare.
“Invităm antreprenorii şi managerii din mediul de afaceri românesc să se alăture proiectelor pe care le avem în derulare – soluţii concrete pentru dezvoltarea afacerilor şi depăşirea dificultăţilor generate de actuala criză medicală şi economică”, a subliniat Gheorghe Naghiu.
Dl Presedinte Gheorghe Naghiu a evocat cateva momente din istoria CPR si a facut referire la cateva personalitati.
Patronatul Roman s-a infiintat in anul 2000. Confederatia Patronatul Roman s-a constituit in 2004.
CPR a facut numeroase propuneri de acte normative de care s-a tinut cont.
Gheorghe Naghiu a aratat ca nu mai exista un dialog real intre mediul de afaceri si patronate pe de o parte si administratie. Un exemplu concret: Legea preventiei – CPR a redactat un proiect de lage la care s-au formulat 330 de amendamente.
Un alt exemplu: CPR, nemultumita de modul in care se desfasoara dialogul social, a publicat un comunicat intitulat “Inutilitatea Ministerului de Dialog Social” – rezultatul neasteptat – s-a desfiintat ministerul!
Istoria CPR
Cornel Ionascu – Prim Vicepresedinte CPR
“Participam la un eveniment foarte important raportat si la momentul in care ne aflam. A lansa o revista a patronatului este aproape un eveniment unicat, raportat la dimensiunea la care colegii nostri incearca sa puna in opera.
Revista ce se lanseaza astazi, ca un proiect fara precedent nu vine pe un loc gol, ci vine intr-o structura asociativa cu o istorie extrem de interesanta.”
Dl Cornel Ionascu a aratat ca Patronatul Roman, intr-o anumita forma asociativa, in diverse forme de exprimare, vine din anul 1996.
In 2000 devine persoana juridica, fiind inregistrat in Registrul Asociatiilor si fundatiilor.
In anul 2012 se obtine, prin Hotarare judecatoreasca, reprezentativitate pentru 14 domenii de activitate, fiind primul patronat care deschide o astfel de perspectiva si care obtine o astfel de sentinta, iar in anul 2019 am obtinut reprezentativitate la nivel national.
De mentionat ca, pentru a obtine reprezentativitatera la nivel national, trebuie sa ai in propriile forme asociative minim 7% din forta de munca.
“In acest context adresez organizatorilor convingerea ca, pentru Revista Patronatului Roman, succesul va fi asigurat.
In continuare, Dl Cornel Ionascu a aratat ca antreprenorii mici si mijlocii sunt cei mai corecti si cei mai consecventi platitori de taxe si impozite.
Pentru reprezentarea intereselor acestora, CPR a avut de-a lungul timpului mai multe initiative legislative.
Statul are doua functii in raport cu mediul de afaceri – de control si functia de indrumare – acesta din urma disparand ca materializare in actele normative.
CPR a depus o initiativa privind Legea Preventiei.
CPR a fost o entitate participativa activa la tot ce inseamna dialog social in Romania, indiferent ca vorbim despre Comisiile de Dialog Social ori de dialogul tripartit.
CPR a depus o Lege a Preventiei cu 5 articole.
A fost preluata, la acea vreme, de partidul care a castigat alegerile si care a scos o lege de 227 articole si 60 de anexe.
“In opinia noastra, o astfel de lege este nefunctionala, ea nu produce in momentul de fata efecte, pt ca este o lege stufoasa si acolo unde este stufosenie se gasesc suficiente argumentein cuprinsul aceluiasi act normativ, care sa-ti permita sa-l ignori”
Dl. Cornel Ionascu a prezentat si interventiile formulate de CPR de modificare a legii societatilor comerciale nr 31/1990
“Noi am promovat, am pornit de la considerentul ca obligatia noastra este sa respectam normele legale in vigoare. Se creaza o reactie in lant atunci cand un agent economic nu-si respecta obligatiile financiare, obligatiile de plata. Am constatat ca, de regula, administratorii statutari ai societatilor comerciale declansatoare de neplata erau cetateni din afara spatiului Uniunii Europene. Am facut un proiect de lege si am propus celor indrituiti modificarea legii societatilor comerciale in sensul ca, pentru societatile care cad sub incidenta regimului juridic din Romania, indiferent cati administratori are, in mod obligatoriu, unul dintre administratori sa fie membru al UE.”
O alta initiativa a CPR se refera la criza din 2008-2011-2012, atunci cand a aparul o necesitate generala de finantare.
“Se punea problema la timpul respectiv – s-a constatat ca era o lipsa acuta de fonduri – nu existau bani pe piata. Noi am identificat o posibilitate – sa infiintam o entitate financiara in care sa fie membrii fondatori inclusiv patronatele.”
S-a propus Guvernului Romaniei, pentru rezolvarea problemelor financiare ale IMM-urilor, divizarea CEC Bank in doua entitati – CEC Depuneri – sa respectam vointa lui Cuza si CEC Investitii.
“ In expunerea de motive pe care am avut-o atunci am aratat un exemplu: BRD avea in romania DAE 13% si in Franta DAE 4,5 %.”
In continuare, Presedintele CPR Gheorghe Naghiu e evocat contributiile membrilor Colegiului Director la evolutia patronatului: Domnul Bogdan Cretu – Managerul General, Dl Stefan Teseleanu – care a reprezentat cu succes patronatul in relatii externe, , Dl Stefan Pricop, care a fost Director de imagine si de presa, Dl. Florescu Stefan – care a lucrat foarte mult in organizarea documentelor necesare pentru obtinerea reprezentativitatii la nivel national.
Dl Naghiu a aratat: “Pentru prima data o sa apara in Revista Patronatului Roman materiale cu detalii pe proiecte si actiuni, cum ar fi: Proiectul de regrupare a patronatelor pt apararea membrilor si partenerilor nostri. Aici sunt peste 20 de articole din care rezulta nevoile cu care se confrunta mediul de afaceri din Romania.”
Apoi, Presedintele CPR a prezentat implicarea organizatiei in promovarea oamenilor de valoare si a subliniat aportul important pe care Dl Ambasador Dumitru Tanase l-a avut in redactarea proiectul de implicare a Confederatiei Patronatul Roman in Resetarea si Relansarea vietii economice, sociale si politice a Romaniei.
Stefan Pricop, in luarea de cuvant, a subliniat ca putina lume se ocupa de promovarea “antreprenoriatului constructiv”. “Ne-am straduit foarte mult sa avem feedback, sa aflam ceea ce se intampla in lumea reala”. “Noi vorbim aici despre peste 500.000 de oameni – aproximativ 18% din forta de munca din Romania, care acum au nevoie sa supravietuiasca”
Dan. A Orlandea
Adaptarea este cuvantul pe care l-am auzit de mai multe ori in acest an decat l-am auzit in toata cariera mea.
In gena noastra de Roman exista cuvantul ADAPTARE. De ce fac aceasta afirmatie? De-a lungul timpului a trebuit sa ne adaptam la tot si la toti cei care au navalit peste noi, incepand de la Romani, acum mai bine de 2000 de ani pana la Englezisme sau Americanismele din ziua de azi, si ma refer aici la cuvinte, la limba stalcita pe care o vorbim.
In aceasta vara la Forumul Economic Mondial, Klaus Schwab fondatorul acestei organizatii a vorbit despre cei 3 R.
Restrangere; Recuperare; Resetare. A vorbit despre cei 3 R din perspectiva lui si a colaboratorilor lui din prisma a ceea ce isi doreste sa controleze. Eu si colegii mei antreprenori din organizatia din care fac parte nu mai vrem adaptare. Luam acesti 3 R si aratam viziunea noastra din perspectiva a ceea ce ne dorim sa fim, sa facem, sa avem.
Restrangere: viziunea World Economic Forum - lupta pentru supravietuire. / viziunea noastra - ABUNDENTA.
La nastere primim niste talanti care daca nu ii inmultim ne sunt luati. Daca noi traim sa supravietuim si nu pentru a evolua, acesti talanti nu ne sunt luati, ne sunt furati de cei care ne vor doar la nivelul de supravietuire.
Am invatat de-a lungul timpului si chiar am experimentat ca, retineti ce va spun: Energia pe care o pierzi pentru a supravietui este egala cu energia pe care o folosesti pentru a evolua, pentru a trai in abundenta. Atunci cand seara iti spui am mai supravietuit o zi, dimineata te trezesti cu acelasi gand. Iar cand spui sunt mai aproape cu o zi de visul meu, dimineata te trezesti la fel. Stiti care este diferenta? Energia cu care te trezesti in acea zi si ce faci cu ea.
Recuperare: viziunea W.E.F-intoarcerea la normalitate / viziunea noastra-NOUA NORMALITATE-VIITORUL.
Sa recuperez ce? Trecutul, istoria, este a mea, este a noastra nu ne-o poate fura nimeni. Sa ne intoarcem la care normalitate, cea din urma cu un an? Asta ce ar insemna, sa involuez, sa supravietuiesc.
Normalitatea din trecut nu mai are loc de normalitatea din viitor. Normalitatea mea se afla in viitor, niciodat in trecut. Viitorul este normalitatea noastra.
Resetare: viziunea W.E.F.-modelarea strategiei / viziunea noastra-STRATEGII DE EXPANSIUNE
Aici trebuie sa ii dam o bila alba domnului Klaus Schwab. Este momentul unor noi strategii. As putea spune ca stam bine la strategii, suntem buni strategi. De-a lungul timpului ne-am aparat. Suntem buni la a face strategii de aparare, strategii de supravietuire.
Resetarea trebuie facuta prin a transforma strategia de aparare in strategia de expansiune. Resetarea trebuie sa inceapa la nivel mental cu fiecare dintre noi. Pentru ca nu poti ajunge in deal cu gandirea, cu comportamentele de vale. Antreprenorul roman are nevoie de resetare, pentru a avea o mentalitate de antreprenor de abundenta nu de supravietuire.
Vali Ciocioi
Oricât de bine ar fi sudată o echipă, oricât de bine ar funcționa, există momente când aceasta întâmpină anumite obstacole. Important este cât de repede se redresează.
Pentru că așa cum spunea Patrick Lencioni, 2002 în cartea sa – Cele 5 disfuncții ale muncii în echipă:
“Nu Finanțele, nu Strategia și nici Tehnologia, ci Lucrul în Echipă este cel care rămâne avantajul competitiv, din două motive: pentru.....puterea pe care o are și pentru că este atât de rar întâlnit.”
Munca în echipă e greu de măsurat. Însă putem observa faptul că este aproape întodeauna absentă în business-urile care eșuează și întotdeauna prezentă în cele care reușesc. Deși este greu de măsurat…. este o putere ce nu poate fi neglijată și doar prin comunicare putem ajunge să creăm sentimentul acela de apartenență la o echipă.
Nu poate fi cumpărată, nu poate fi obținută prin angajarea vreunui șef de promoție de la cea mai tare școală de business. Ai nevoie, ca lider al unei echipe, de curaj, de onestitate și de abilități de comunicare... dincolo de cuvinte ….. acolo în zona de fapte... care trebuie să fie congruente cu ceea ce zici.
Patrick Lencioni spune în cartea sa „Cele cinci disfuncții ale unei echipe", că rețeta pentru construirea unei echipe puternice și performante are 5 ingrediente.
Ingredientul principal pentru obținerea rezultatelor într-o echipă este construirea ÎNCREDERII. Dacă lipsește – e o disfuncție.
Cele 5 disfuncții sunt:
1. Absența ÎNCREDERII
2. Teamă de CONFLICT
3. Lipsa ANGAJAMENTULUI
4. Evitarea RESPONSABILITĂȚILOR
Neatenția la REZULTATE
Cum e afectată echipa de aceste 5 disfuncții?
Totul începe cu absența încrederii.
Absența încrederii este caracterizată de teama de a-ți da voie să fii vulnerabil în fața celorlalți, ceea ce împiedică construirea încrederii la nivelul echipei.
Însă cea mai mare realizare este atunci când vezi cum se manifestă oamenii care au căpătat încredere... și pot construi acest sentiment de muncă în echipă:
• Îşi recunosc slăbiciunile şi greşelile
• Îşi asumă riscuri, oferind feedback şi susţinere
• Apreciază şi apelează la aptitudinile şi experienţa altora
Cele mai multe organizații sau companii se duc în jos pentru că nu caută în mod real să creeze o echipă, ci doar un grup de oameni care lucrează împreună.
ALIN c. POP - presedintele Institutului Arbitral Roman: IAR este o asociatie non profit dedicata diseminarii informatiilor privind solutionarea disputelor in cadrul jurisdictie private a arbitrajului. Aceasta posibilitate de solutionare,definita de codul de procedura civila ca fiind "alternativa",este de fapt,o modalitate principala si este activata numai de vointa partilor aflate in disputa.Astfel ,se ocoleste jurisdictia statal organizata si exercitata prin sistemul instantelor de judecata . De retinut ca, arbitrajul se poate realiza si intr o forma ad hoc,singura obligatie a persoanei numite arbitru AD HOC fiind aceea de a avea capacitate de exercitiu deplin. IAR a pus la dispozitia celor care vor sa aiba vizibilitate ca arbitrii ad hoc o platformas specializata unde sunt prezentati cei ce doresc sa exercite aceasta activitate,de arbitru. S a adresat o invitatie tuturor "patronilor", de a se inscrie si prezenta si ca arbitrii ad hoc, pentru ca,in situatia aparitiei unor dispute intre alti "patroni",alte societati comercial decit cele pe care le reprezinta,sa poata fi identificati si numiti arbitrii in disputele respective. Evidentierea arbitrilor ad hoc de catre IAR este gratuita! O hotarire arbitrala este definitiva si devine titlu executor ,neexistind cai de atac inpotriva acesteia iar disputele se pot solutiona si potrivit cutumelor,in echitate in cadrul unor proceduri agreate de parti.