Condițiile de eliberare a certificatelor de situații de urgență
Condițiile de eliberare a certificatelor de situații de urgență.
Articol de Florin Lepădatu, 07 Aprilie 2020, 08:28
Aplicaţia pentru eliberarea certificatelor de situații de urgență este activă de duminică seara și poate fi accesată pe platforma prevenire.gov.ro.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Societățile care și-au întrerupt total sau parțial activitatea pot primi certificate albastre, iar companiile cu venituri diminuate cu 25% față de media din ianuarie și februarie - certificate galbene. Mihaela Dumitrescu are detalii: "Certificatele de urgență se folosesc în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități sau măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii.
De exemplu, un certificat albastru poate fi utilizat pentru amânarea de la plata chiriei și utilităților, eșalonarea ratelor creditelor la bănci sau neplata taxei de 500 de euro la Camera de Comerț; certificatele galbene au aceleași tipuri de beneficii, mai puțin în privința chiriei, preciza recent ministrul economiei.
Cererea pentru eliberarea documentelor se realizează exclusiv prin intermediul platformei oficiale, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.
O dată cu cererea este nevoie și de o declarație pe proprie răspundere că informațiile sunt corecte, care trebuie semnată digital de reprezentantul legal; dacă acesta nu are drept de semnătură electronică, semnează olograf, încarcă actele, inclusiv declarația pe proprie răspundere pe aplicație și îl împuternicește să semneze electronic documentele, de exemplu, pe contabilul societății.
Ministerul Economiei mai precizează că certificatele sunt gratuite."