Comisionul de interogare a soldului, considerat "imoral" de BNR
Potrivit unor reglementări europene, băncile vor trebui să-şi îmbunătăţească politicile în domeniu, altfel riscă pierderea clienţilor.
Articol de Bogdan Isopescu, 23 Noiembrie 2015, 12:39
Reprezentanţii Băncii Naţionale a României consideră imoral comisionul perceput de bănci atunci când clienţii îşi interoghează soldul contului.
Într-o dezbatere organizată de Asociaţia Română a Băncilor, Ruxandra Avram - şeful Serviciului de stabilitate financiară din BNR - declara că, după noile reglementări europene, băncile vor trebui să-şi îmbunătăţească politicile în domeniu pentru a nu pierde clienţi.
Mai mult, spune ea, implementarea noilor recomandări, inclusiv cea privind rata interschimbului bancar, va fi verificată de BNR.
În aceeaşi dezbatere, reprezentanţii PWC România declarau că ţara noastră are încă cea mai mare economie gri din Europa, aproximată la 28 la sută din PIB.
Conform directorului Andreea Dereli, experienţa ţărilor europene arată că există o corelare între economia nefiscalizată şi volumul redus de plăti electronice, cum este şi cazul României.
Ea spune că, pentru a reduce economia gri, ţările europene au aplicat măsuri ce ţin de limitarea plăţilor în numerar, dezvoltarea infrastructurii pentru plăţi electronice, precum şi loteriile sau alte facilităţi fiscale.