CFR Marfă, vândută "până în vară"
Privatizarea intreprinderilor de stat cu pierderi este un angajament al autorităţilor, în faţa creditorilor internaţionali, ca mod de degrevare a bugetului de cheltuieli mari.
Articol de Petruţa Obrejan, 06 Februarie 2013, 19:09
Compania CFR Marfă s-ar putea privatiza până în data de 20 iunie, spune ministrul transporturilor, Relu Fenechiu.
În prezent, datoriile companiei se ridică la peste 1,89 miliarde lei, cea mai mare parte reprezintă datorii către bugetul de stat şi către CFR Infrastructură, dar sunt şi o serie de penalităţi.
Pe lângă condiţia depunerii unei garanţii de participare de minim 10 milioane de euro, ministrul transporturilor a susţinut că vor fi stabilite şi criterii de participare.
"E vorba de necesitate ca cei care vor să participe privatizare, să aibă experienţă relevantă în transportul pe calea ferată, bonitatea necesară şi să arate că au posibilitatea să dezvolte această companie în viitor, ca şi acţionari majoritari" mai spune ministrul transporturilor, Relu Fenechiu.
În ceea ce priveşte transferul celor 13 spitale CFR din portofoliul Ministerului Transporturilor, în cel al Sănătăţii, Relu Fenechiu crede că este un demers îndreptăţit, afirmând că ministerul pe care îl conduce nu dispune de competenţele necesare pentru organizarea sistemului de sănătate.
"Nu pleacă niciun medic acasă. Nu se întâmplă altceva cu aceste spitale, decât îşi schimbă şeful. Nu cred că 13 spitale din România puteau să asigure nişte servicii de sănătate dedicate celor care sunt sau au fost angajaţi la ministerul transporturilor" a mai spus Relu Fenechiu.
Guvernul va dubla pedepsele pentru furtul de componente CFR
Victor Ponta a cerut, totodată şi o monitorizare mult mai atentă a situaţiei de pe calea ferată, mai ales pe direcţia Bucureşti-Constanţa, dar şi în alte zone, unde au existat mai multe furturi de material rulant.
În acest caz, a mai spus premierul, se intenţionează o dublare a sancţiunilor.
Premierul Victor Ponta a precizat că se va consulta, pe această temă, cu ministerele de interne şi justiţie, iar decizia va fi luată de guvern, săptămâna viitoare.
"Săptămâna viitoare, chiar şi prin ordonanţă de urgenţă, poate dublăm minimul şi maximul pedepselor din Codul Penal pentru furturile de material rulant, pentru că dacă mergem pe logica actuală, că sunt pedepse mici sau că se fură două şuruburi şi.... Bun, alea două şuruburi pot să însemne deraierea unui tren şi moartea unor oameni.
"Deci mergem şi pe partea de sancţiune şi împreună cu ministrul de interne să găsim o soluţie şi partea de pază a materialului. Până începe sezonul, totuşi, trebuie să avem Intercity la Constanţa. Eu cred că nu doar pentru Bucureşti sunt probleme, ci şi pe celelalte zone" a spus Victor Ponta.
La solicitarea guvernului României, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a avizat proiectul Hotărârii guvernului României pentru aprobarea strategiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă” - S.A.